Kortfilmen, som Ford står bag, hedder Le Fantôme med en historie, der strækker sig over 8 minutter, som er dem alle værd. Det er instruktøren Jake Scott, som også er kendt for at lave musikvideoer til blandt andet Rolling Stones og U2, der er det kreative geni bag filmen.

Har du tid til at se den? Læg i øvrigt mærke til hvor elegant en herre ham Le Fantôme er. Han har styr på garderoben.

Ligesom han har styr på garderoben, har han også smag for biler, hvor den guldskinnende SUV’er, Ford Edge, betager ham i så høj grad, at han ender med at give sig selv missionen at redde parret og samtidig stjæle deres bil.

Hvorfor han er interesseret i at redde parret, er op til ens fantasi. Til gengæld giver det god mening, at han er interesseret i at stjæle deres bil. Den oser nemlig af kvalitet og gennemført design.

Er du enig?

Idéen med Fords kortfilm, Le Fantôme, er at sætte bilen ind i et naturligt miljø, hvor der både er spænding og historie. Det gør det nemlig lidt mere interessant end en typisk reklamefilm på 20 sekunder, hvor budskabet udelukkende er ”se en flot bil”.

I forlængelse heraf siger Ford Danmark’s pressechef også følgende:

”Filmen ligner ikke de almindelige polerede bilreklamer, man normalt oplever, hvor den eneste hovedrolle er bilen. Her skaber vi en slags Film Noir-oplevelse, der overrasker. Til gengæld håber vi, at filmens kvalitet og historie kan engagere vores forbrugere, og dermed bidrage til den rejse Ford er på.”

Hvis du er fan af kortfilmen, kan du glæde dig over, at du kommer til at se mere til Le Fantôme, da Ford Danmark i den kommende periode planlægger af inddrage danskerne i Le Fantôme-universet.