Struers stolthed og for mange et synonym med dansk design har oplevet større modgang end medgang de sidste ti år. Nu har Bang & Olufssen lanceret et nyt såkaldt subbrand, B&O PLAY, og satser på at tilbageerobre tabte markedsandele.

Vi fangede Henrik Taudorf Lorensen, B&O PLAYs vicedirektør, til en hurtig snak om, hvad der har ændret sig, og hvad B&O PLAY satser på.

1.For en generation eller to siden var B&O det ypperste; nu er B&O en vare, de fleste kan komme i nærheden af. Hvad har ændret sig?
"Bang & Olufsen og det nye subbrand B&O PLAY står for lækkert design, overlegen lyd og billeder, gedigent håndværk, god kvalitet og det lille ekstra som skaber magi om produkterne. Kerneværdierne er altså de samme.  Det som er anderledes er at B&O PLAY appellerer til en helt ny kundegruppe – nemlig den digitale generation og deres brugsmønster.

B&O PLAY produkterne er mere selvstændige produkter med nem og enkel betjening, hvor Bang & Olufsen produkter fokuserer mere på integrerede installationer i hjemmet. Prismæssigt er B&O PLAY prissat lavere end Bang & Olufsens produkter."

2. B&O’s design er kendt verden over, men hvordan vil B&O gerne opfattes i 2012?
"Vi vil gerne være kendt for godt design og god performance. Formgivningen tager udgangspunkt i, hvordan man faktisk lever med produktet, så det indgår naturligt og løfter ens oplevelser af lyd og billede.

Design er en gennemgående filosofi fra start til slut – ikke blot en æstetisk form. Det er gode materialer og godt håndværk, man vil værdsætte hver gang man interagerer med produktet. Performance:  Det bedste indenfor lyd og billede – vi tilpasser teknologien så det giver det maksimale til brugeren. Et eksempel er Beolit 12, hvor lydkvaliteten er milevidt, i den positive retning,  fra hvad man ellers er kommet til at forvente fra transportabel lyd."

3. Hvad kan vi forvente os af fremtiden?
"Med de nye produkter hos B&O PLAY kan man begynde at se konturen af vores fremtid. Vi glæder os til at dele mere når vi er parate :)."

På de næste sider kan du se flere af B&O PLAYs nye produkter...BeoPlay V1 findes med 32" og 40" skærm i enten sort eller hvid.

Vejledende udsalgspriser er fra DKK 17.999 (inklusiv gulvstand og Beo4 fjernbetjening) for 32” og fra DKK 21.999 for 40” (inklusiv gulvstand og Beo4 fjernbetjening).
BeoPlay A3 findes i sort.

Vejledende Pris: 3.999 DKK.

LÆS OGSÅ Beolit 12: Cecilie Manz og B&O i køn forening

FACEBOOK Bliv ven med Euroman