Der er mange måder at iklæde sig sin personlighed. Brøndbytrøjen efter et derby, Bruce Springsteen ’Born in the USA’-koncert-t-shirten, Porsche-bomberjakken, Roskilde Festival Converse-skoene – listen er uendelig. Men restauranterne, caféerne og barerne er på togt ind i merchandise-vandene. For din yndlingsrestaurant er efterhånden lige så meget en forlængelse af dig selv, som Linkin Parks deprimerende tekstunivers var det for børn af de tidlige 90’ere. Et sted du gerne vil associeres med og gerne vil gøre opmærksom på, at du hører til.

Kendskab til byens gode steder, mad, vin og internationale restaurantlister er social kapital i disse dage. En forbandet pandemi har taget vores vandingshuller midlertidigt fra os, og som det er med så meget, ved vi ikke, hvad vi har, før vi har mistet det. Restaurantmerchandise er en kærkommen lejlighed til at vise kærlighed til de spise- og drikkesteder, du holder mest af – i en tid hvor de har brug for dig.