“Man skal først og fremmest tænke over to ting: Selve produktet og derefter kulturen i virksomheden.
Det kan godt være, at man har en god idé på papiret, som ser ud til at være lovende, og der er kunder, der siger, at de gerne vil have det, men det er ikke det samme som at finde ud af præcis, hvordan man rammer den i røven. Man skal jo lave noget, som folk gerne vil have. Det er det, man kalder product market fit. Man bliver nødt til at prøve sit produkt af og hele tiden at lære mere og udvikle. Igen og igen og igen og igen.
Det andet, der er vigtigt i en startup, er kulturen på arbejdspladsen. Det betyder meget mere, end man tror. Når man har med mennesker at gøre, så handler det om at bygge et fedt sted at være, gøre det attraktivt, have et godt sammenhold og stole på hinanden. Det nytter ikke noget bare at gå i gang med at knokle derudaf. Man skal skabe de rigtige rammer for at kunne skabe et godt produkt.”
Han er eksstatsminister, enkemand og arbejdsnarkoman. Og så har han lige fortalt hele Danmark om sin største sorg: tabet af datteren Signe, der som 24-årig tog sit eget liv, kort efter hendes far havde nået mag…