Peter Falktoft skal ned med nakken. Det skriver Thomas Skov Gaardsvig i hvert fald i et opråb til sine følgere på Facebook, hvor han opfordrer dem til at møde op i Aarhus torsdag og fredag i denne uge.

Anledningen er optagelserne til tv-programmet ’Det stærkeste netværk’, hvor Falktoft og Gaardsvig skal dyste mod hinanden i en række konkurrencer. Og som titlen antyder, er en del af programmets koncept, at de to mediepersonligheders respektive følgere skal hjælpe deres idoler igennem konkurrencerne.

Thomas Skov Gaardsvig mener blandt andet, at de to dages optagelser kommer til at involvere faldskærmsudspring fra helikopter, men ellers ved han endnu ikke præcis, hvilke discipliner han kommer igennem, og på hvilken måde hans følgere kan være ham til hjælp.

Men han er fortrøstningsfuld i forhold til sine sejrschancer. For selv om han kun har godt 57.000 følgere på Facebook, mens Peter Falktoft har godt 183.000, så mener Gaardsvig, at hans egne følgere er mere trofaste.

LÆS OGSÅ: Peter Falktoft: Derfor drikker jeg ikke 

”Mine følgere er med mig i tykt og tyndt. De følger mig, når jeg har brændt maden på, eller når jeg har mudder på skoene. Peter Falktoft har altid rene sko på på Instagram. Jeg tror ikke, man er lige så tilbøjelig til at hjælpe en mand, fordi han har flotte sko,” siger Thomas Skov Gaardsvig, der, som han siger, oprigtigt glæder sig til at få Peter Falktoft ned på jorden.

”Det har han godt af. Alle har brug for at komme ned på jorden en gang imellem. Men måske i særlig grad en mand, der så sjældent viser sine svage sider frem.”

Hvis det mod Gaardsvigs forventning skulle blive Falktoft og hans netværk, der viser sig at være de stærkeste, tilskriver han det hjemmebanefordelen:

”Nu optager vi jo i Aarhus, hvor Peter kommer fra. Jeg har boet lang tid i byen, men det er ikke det samme. Hvis det nu foregik i Herning, ville jeg være helt sikker på sejren.”

'Det stærkeste netværk'

Det stærkeste netværk’ får premiere senere dette forår. 12 kendte danskere har takket ja til at teste, hvor meget deres mange facebookvenner og -følgere er værd, når det virkelig gælder. I hvert program bliver to nye kendisser kastet ud i udfordringer, som de kun kan klare sig igennem ved at få hjælp fra deres følgere på de sociale medier. I opslag og billeder på Facebook, Twitter og Instagram skal de to medvirkende mobilisere deres fans og følgere til at dukke op og hjælpe dem videre til næste udfordring.