Et opgør med hudplejejunglen: Nøie vil gøre det nemt og trygt at vælge hudpleje

Et opgør med hudplejejunglen: Nøie vil gøre det nemt og trygt at vælge hudpleje

Fremtidens hudpleje er specielt tilpasset til dine behov. Nøie er Danmarks nye hudplejebrand, der nu tager Europa med storm med deres datadrevne, videnskabelige og omsorgsfulde tilgang til at lindre hudproblemer

"Jeg har efterhånden prøvet alt, og intet har hjulpet lige så godt som Nøie."

Sådan skriver Laura efter at have brugt hudplejeprodukter fra den danske start-up Nøie. Og hun er langt fra alene om den oplevelse. Beskeder som denne tikker nemlig dagligt ind i indbakken hos virksomheden.Noie_Tekstbillede2.jpg

“Vi er overvældede over, hvor mange der uopfordret deler deres oplevelser med os,” fortæller Cathrine Moesgaard, som er Head of Brand i den danske hudpleje- og teknologivirksomhed. “Det viser så tydeligt, hvor stor en forskel det gør for kvaliteten af vores brugeres liv, når deres hud bliver sundere. Og at vi har skabt et brand, hvor brugerne rent faktisk kan mærke, at vi er ægte mennesker bag, der virkelig vil dem det bedste,” siger hun.

En algoritme der anbefaler hudpleje

Nøie udspringer fra medicinalvirksomheden Leo Pharma og har i årevis indsamlet data om hudproblemer og ingredienser. Det gør, at de i dag kan matche hver enkelt bruger med lige præcis de ingredienser, der bedst afhjælper deres hudproblem. Den avancerede algoritme har næsten en million datapunkter lige nu og bliver hele tiden bedre i takt med, at brugerne udfylder Nøies hudtest og kommer med feedback.Noie_Tekstbillede1.jpg

"Videnskab, data og lødighed er kernen i alt, hvad vi gør, og den omsorg vi ønsker at udvise,” siger Christian Riemer, som er Head of R&D and Pharmacovigilance hos Nøie. “Vi udvælger minutiøst alle ingredienser i vores formuleringer på baggrund af videnskabelig evidens og en dyb dermatologisk viden. Alle vores produkter er altså udviklet med stor omhyggelighed og passion for at hjælpe mennesker, der kæmper med kroniske hudproblemer, og dem som efterhånden har prøvet alt uden held,” siger han.

Et opgør med hudplejejunglen

Holdet bag de effektive cremer har selv hudproblemer tæt inde på livet. Co-Founder og CFO (Chief Footprint Officer), Chris Christiansen, døjer selv med eksem, og Co-Founder og CEO, Daniel Jensen, kender til samme hudlidelse fra sin kæreste, der har kæmpet med det i mange år. Flere af medarbejderne har kæmpet med akne og tør hud.

“Mange af vores brugere fortæller, at de har prøvet 117 produkter, før de finder Nøie. Og vi kender selv til frustrationen over ‘hudplejejunglen’, som mange omtaler den. Det er uoverskueligt og dyrt at finde hoved og hale i de mange ingredienser og prøve produkter af uden held. Derfor vidste vi også, at der var behov for en ny måde at vælge hudpleje og en ny måde at have en relation til et hudplejebrand på,” fortæller Daniel.Noie_Tekstbillede3.jpg

Nøie lover nemlig, at de ikke giver op på dig og din hud. Hvis algoritmen ikke rammer plet i første forsøg, eller din hud med tiden får andre behov, sidder der et hold af dygtige medarbejdere klar til at rådgive og måske endda tildele dig en ny cremeformulering, hvis der er brug for det - helt gratis. Det kalder de hudforbedringsgaranti.Noie_Tekstbillede4.jpg

“Vores brugere bliver tit overraskede, når vi tilbyder at gennemgå billeder af deres hud manuelt, se deres hudplejerutine igennem eller anbefale dem produkter fra andre mærker. Men vi tror på, at sund hud er en løbende proces, og vi vil gerne hjælpe vores brugere hele vejen. Vi er først tilfredse, når du kan se en tydelig forbedring af din hud,” siger Cathrine.

Hvad mon Nøie anbefaler til din hud?

Er du nysgerrig på, hvad Nøie anbefaler til din hud? Tag deres hudtest på noie.dk, så bliver du matchet med dine udvalgte formuleringer. Indtil videre kan du få en Face Cream, Face Cleanser og Body & Hand Cream i forskellige størrelser og konsistenser (Psst! Vi har hørt rygter om, at der bliver udviklet specielt tilpassede solcremer as we speak!).