Barons og Shaping New Tomorrow kæmper om skjortesalget: ”Jeg synes, at vi har et bedre produkt. Vi har jo lavet den perfekte skjorte”
Foto: Martin Bubandt

Barons og Shaping New Tomorrow kæmper om skjortesalget: ”Jeg synes, at vi har et bedre produkt. Vi har jo lavet den perfekte skjorte”

Jesper Buch tilbød for første gang nogensinde et rekordhøjt beløb for virksomheden Barons i ’Løvens Hule’, men ejeren takkede nej. Siden har de begge haft rekordsalg af skjorter, men der er ingen krig imellem dem, fastholder de.

Da Jesper Buch var ung, stod der en snobbet ekspedient mellem ham og et par nye bukser. I Koldings gågade lå en modebutik, hvor ekspedienterne var alt for smarte. Den unge Jesper Buch turde i hvert fald ikke at gå ind og se på et par Levi’s. Det er svært at forestille sig, at forretningsmanden har stået og jokket sig selv over tæerne, fordi han gerne ville købe noget af nogen. Jesper Buch var selvfølgelig kun en hvalp, hvis man nu skal blive i hans egne termer, og i dag skal der nok mere til at intimidere ham end ønsket om et par nye benklæder. Gang på gang ser man ham som alfahannen med en yderst veltrænet bullshit-detektor i DR-succesen ’Løvens Hule, men alligevel er historien om den unge hvalp med halen mellem benene vigtig for, hvem Jesper Buch er som forretningsmand i dag.

Han har lovet sig selv, at han aldrig skal være medejer af en forretning, hvor nogen synes, at de er for smarte til andre mennesker. Det handler om god energi. Den så Jesper Buch i Joachim Latocha, da han stillede sig frem i ’Løvens Hule’ og ledte efter en investering i firmaet Barons.

Vil du læse resten af artiklen?
Allerede medlem? Log ind her
Bliv medlem og få fuld adgang til
hele EUROMAN.dk fra 23 kr./md
Prøv 14 dage gratis uden binding
Vælg abonnement her Euroman Premium
Opret dig gratis her