Ingen skubber mere til konventionerne for, hvad der er muligt at lave og sælge, end Demna Gvasalia – der faktisk har smidt efternavnet, så han nu blot omtales Demna – den georgiskfødte kreative direktør for det spanske modehus Balenciaga, en rolle han har siddet i siden 2015.

Vi har flere gange tidligere skrevet om hans mærkværdigheder i form af en T-shirt med en påsyet skjorte på, skokollektionen med emo-monstertruck-Crocs og rumagtige hurtigkneppere samt Lay’s-chipsposetasken, og man skulle jo tro, at det ligesom var nok til at få skræmt folk væk.

Men tværtimod, for verden vil som bekendt gerne bedrages, og Balenciaga og Demna har med tiden blot cementeret deres plads øverst i den mere popkulturelle del af modehierarkiet.

På sociale medier florerer alverdens reaction-videoer, som tager fat på de nyeste ting fra Balenciagas kollektioner, ligesom det efterhånden er blevet en nichedille med videoer af unge drengevennegrupper, der – for det meste – er iført obskure ’beklædningsgenstande’ fra Balenciaga fra top til tå.

Hvor deres penge kommer fra, melder videoerne aldrig noget om, men det skulle da ikke undre en, hvis de fleste af dem er sønner af hedgefund-direktører, og de nu bruger Balenciaga som et utroligt dyrt oprør med forældrenes Park Avenue-liv. Eller noget i den stil.

Og så er vi kommet til sagens kerne, for nu får de en ny mulighed for at udstråle meget rig ligegyldighed i yderste potens. Balenciaga og Demna er nemlig på spil igen: De har netop gjort det muligt at forudbestille et nyt, lettere provokerende påfund, nærmere bestemt et gråt håndklæde, der er sat sammen på den velkendte ’frisk ud af badet’-måde, hvor det tager form som en slags nederdel.

Håndklædet, der er lavet i klassisk frottés, Terry-bomuld og har et indbygget bælte og to knapper, koster lige omtrent 6.500 kroner. Et godt råd herfra, skulle du, kære læser, købe det: Bær noget indenunder.