Prøv Euroman kvit og frit i 14 dage

GANT redefinerer preppy-stilen med ny kampagne

GANT redefinerer preppy-stilen med ny kampagne

Brandkampagnen ”The Future of American Sportswear” byder på et stærkt cast af passionerede kunstnere, digtere og first-movers og repræsenterer ifølge det +70 år gamle modehus, hvem det rigtige GANT er – og hvem de vil være i fremtiden.

Med base i New Haven og Yale University som nabo er det intet under, at det var lige præcis Ivy League-stilen, GANT gik all in på, da brandet blev grundlagt i 1949.

American prep-universet har de holdt fast i lige siden, men i årenes løb, og særligt det seneste af slagsen, har brandet udfordret, hvordan ”preppy” egentlig ser ud i moderne tid. For i 2021 er stilen ikke kun tiltænkt eliten – den er for alle, der foretrækker, at hverdagsuniformen er stilren og subtil med et touch af komfort.

Netop det sætter GANT en stor streg under med FW21-kampagnen ”The Future of American Sportswear”, som med et stærkt cast, bestående af bl.a. digtere og musikere, repræsenterer et moderne GANT-fællesskab og brandets nye retning.  

Copy-of-GANT_FW21_BC_KelvinBueno_PRexcl_1.jpg

”Vi vil gerne vise, hvem det rigtige GANT er – at brandet er skabt af lige dele arv og progressivitet,” siger EVP of Brand hos GANT, Eleonore Säll.

Arven ses tydeligt i brandets nye Fall/Winter-kollektion, der er inspireret af Ivy-styles som skjorter, strikveste og chinos. Men progressiviteten er også til at få øje på. De ellers klassiske styles er skabt i et mere afslappet og legende look, end vi tidligere har set fra GANT, og selve måden, de præsenteres på i kampagnen – og vigtigere endnu: af hvem -, viser også klart, at det er nye tider for prep-stilen.

Med ordene ”shaping preppy since 1949” har det lige siden start været GANTs mission at blive ved med at lære og udvikle sig. Derfor er den nye kampagnefilm bygget op omkring personligheder, som alle, på den ene eller den anden vis, er kendte for at udfordre status quo.

I filmen portrætterer den britiske digter Sonny Hall digtet ”Never Conforming to Second Hand Air”, der er skrevet særligt til GANT og kredser om dét at være tro mod sig selv. Præcis som det også gælder med brandets nyeste kollektion, der lægger op til at bruge og style american sportswear på nye, moderne og mere utraditionelle måder – alt efter personen, der har det på.

Udover den britiske digter Sonny Hall består GANTs all star-cast af skuespiller og model Mathilde Warnier, sanger Joseph Talbot, der bl.a. har været vokalist i rockbandet Idles, klassisk cellist og sanger Kelsey Lu, den London-baserede musiker, model og skuespiller Kelvin Bueno samt skuespiller og musiker Eliot Sumner.

 Se GANTs nye Fall/Winter-kollektion her

Copy-of-GANT_FW21_BC_HeroGroup_PRexcl_1.jpg

I: Castet i kampagnen er iklædt et mix af archive styles og GANTs nye FW21.

Copy-of-GANT_FW21_BC_EliotSumnerPRexcl_2.jpg

Copy-of-GANT_FW21_BC_JoeTalbot_PRexcl_2.jpg

II: GANTs FW 21-kollektion er en nyfortolkning af amerikansk sportswear og byder på en række opdaterede klassikere som fx varsity jakker med emblemer, argyle-strik og klubblazere inspireret af de traditionsrige roklubber.

Copy-of-GANT_FW21_BC_SonnyHall_PRexcl_2.jpg

Copy-of-GANT_FW21_BC_SonnyHall_PRexcl_1.jpg

III: Klassisk college-typografi, cool mønstre og brede striber i gul, orange, rød og grøn sætter tonen for GANTs efterårskollektion.