Instagram Year in Review
Foto: YouTube Dior løber med førstepladsen som det mest omtalte modebrand på Instagram - blandt andet grundet sin 'We should all be feminists'-tee, som her ses på rapperen A$AP Rocky i musikvideoen 'Wrong'.

Instagram Year in Review

Her er de mest populære modebrands på Instagram i 2017

Se, hvem der blev summet mest om, hvem der fik flest følgere, og hvem, der havde de mest engagerede fans.

Nu lakker 2017 snart mod ende, og i den forbindelse har folkene bag Instagram netop offentliggjort data over, hvilke modebrands, der har været mest populære på det sociale medie i løbet af året.

Resultaterne er blevet opdelt i en række forskellige kategorier: de mest omtalte brands, de brands, der har opnået flest følgere, og designerne med de mest engagerede følgere i 2017.

Når det kommer til, hvilket modebrand der er mest omtalt, og som dermed er blevet nævnt flest gange og har modtaget flest kommentarer på sine opslag, er den store vinder Dior.

Business of Fashion tillægger blandt andet førstepladsen det franske couture-mærkes hypede ‘We should all be feminists’-t-shirt, som stjerner som sangerinden Rihanna og rapperen A$AP Rocky løbende er blevet spottet i.

Andenpladsen som det mest omtalte brand på Instagram går til Hermès efterfulgt af Louis Vuitton og Saint Laurent - og noget overraskende har highstreet-brandet Topshop fundet vej til femtepladsen og overgår dermed luksusmærker som Balenciaga, Burberry og Balmain.

Foruden de mest omtalte brands har Instagram også opgjort, hvilke mærker der har opnået flest følgere i 2017 alene. På førstepladsen ligger Chanel, der har fået 9.6 millioner følgere i løbet af året og dermed er nået op på 25 millioner følgere i alt - hvilket også gør det franske modehus til det mest fulgte modebrand på Instagram.

Lige i hælene på Chanel ligger Gucci, Louis Vuitton og Dior, som har fået henholdsvis 8,1 millioner, 7 millioner og 5,9 millioner ekstra følgere i 2017. Det hypede streetwear-mærke Supreme sniger sig her ind på sjettepladsen med 4,8 millioner nye følgere.

Ikke alene har Rihanna været med til at give Dior sin Instagram-succes, men kommer også ind på andenpladsen som designeren med næstmest engagerede følgere i år for sin Fenty Puma-kollektion. Førstepladsen går til Guccis chefdesigner Alessandro Michelle, og på listen finder man også navne som Maison Margielas designer John Galliano, Supreme og Virgil Abloh, som står bag Off-White.

Du kan se hele de fulde top 10-lister inden for alle kategorierne her.

LÆS OGSÅ: Her er skoene, der kommer til at dominere i 2018

LÆS OGSÅ: Sjovt sammenfald: Supremes nye logo ser ud som Dagli' Brugsens

LÆS OGSÅ: Bukser med elastik er perfekt påklædning til din jule-forspisning