Vi kan ikke endnu omtale covid-19 i datidsform.

Men genåbningen af Danmark ser ud til at forløbe bedre, end man havde turde håbe på, og derfor begynder man hos nogle af landets eventarrangører også at ane lys.

Det gælder også for Københavns modeuge – CPHFW – som nu har fremlagt deres bud på, hvordan dagene 9. til 12. august, hvor den er sat til at løbe af stablen, skal forløbe.

Løsningen er ligefrem: Et miks mellem digitale, præfabrikerede arrangementer og de klassiske, fysiske shows.

Modeugens direktør, Cecilie Thorsmark, er spændt på, hvad de anderledes rammer kan fostre af kreative løsninger.

”Selv om jeg er sikker på, at digitale løsninger aldrig vil kunne erstatte den følsomme og sanselige oplevelse ved at se kollektioner fysisk, markerer denne udgave begyndelsen på en ny æra fra Copenhagen Fashion Week, hvor det at præsentere og distribuere shows digitalt er vigtigere end nogensinde før. Vi er ekstremt spændte på at se, hvordan denne udvikling kan fostre originalt, kreativt materiale og kultivere nye relationer med redaktører, indkøbere og forbrugere,” udtaler Cecilie Thorsmark i en pressemeddelelse.

Fra den 8. august, altså dagen før modeugens begyndelse, løftes forsamlingsforbuddet til 200 personer.

Det er et samlet Folketing, der står bag aftalen om den gradvise lempelse af forsamlingsforbuddet.