soundLyt til artiklen med Euroman
play

Klik her for at læse mere.

00:00 |

Charlie Hedin havde startet Tekla, og jeg hjalp ham fra sidelinjen i et halvt års tid, før jeg gik ind i firmaet. Jeg havde været i tech i en del år og savnede at have med et fysisk produkt at gøre. Charlie havde erfaring fra Acne Studios med global branding, hans søster Niki havde erfaring med wholesale, mens jeg var mere interesseret i at lave direct to consumer. Vi mødtes et sted midt imellem.

Det var helt bootstrapped i starten, og vi skød på alt. Sengeexperten og hvad de ellers hedder. Man er nødt til at have tilsagn fra den første kunde for at kunne gå videre til den næste. Vi var meget heldige, for konkurrencen om at sælge den næste Oxfordskjorte var blevet for stram, så mange modeforhandlere begyndte at kigge mod nye kategorier. Vores sortiment passede rigtig godt, for varerne skal ikke på udsalg, og indkøberne kan købe meget langsigtet ind. Samtidig var det naturligt for os med en meget stærk visuel storytelling: Enkle produkter til hjemmet, der prismæssigt lå godt. Vi var en ny energi i et marked, de klassiske modebutikker alligevel skulle satse på før eller siden.