Prøv Euroman kvit og frit i 14 dage

Kristoffer Juhl fra Tekla Fabrics: Sådan bygger du en millionforretning

Foto: Rasmus Weng Karlsen

Kristoffer Juhl fra Tekla Fabrics: Sådan bygger du en millionforretning

Kristoffer Juhl er Managing Director i tekstil­virksomheden Tekla Fabrics, der primært producerer håndklæder og sengetøj. Tekla blev stiftet i 2017 og har på relativt kort tid skabt en international forretningssucces takket være erfarne investorer, sublim branding og nyt liv i et marked, der var gået helt i stå.

soundLyt til artiklen med Euroman
play

Klik her for at læse mere.

00:00 |

Charlie Hedin havde startet Tekla, og jeg hjalp ham fra sidelinjen i et halvt års tid, før jeg gik ind i firmaet. Jeg havde været i tech i en del år og savnede at have med et fysisk produkt at gøre. Charlie havde erfaring fra Acne Studios med global branding, hans søster Niki havde erfaring med wholesale, mens jeg var mere interesseret i at lave direct to consumer. Vi mødtes et sted midt imellem.

Det var helt bootstrapped i starten, og vi skød på alt. Sengeexperten og hvad de ellers hedder. Man er nødt til at have tilsagn fra den første kunde for at kunne gå videre til den næste. Vi var meget heldige, for konkurrencen om at sælge den næste Oxfordskjorte var blevet for stram, så mange modeforhandlere begyndte at kigge mod nye kategorier. Vores sortiment passede rigtig godt, for varerne skal ikke på udsalg, og indkøberne kan købe meget langsigtet ind. Samtidig var det naturligt for os med en meget stærk visuel storytelling: Enkle produkter til hjemmet, der prismæssigt lå godt. Vi var en ny energi i et marked, de klassiske modebutikker alligevel skulle satse på før eller siden. 

Bliv medlem, og få fuld adgang til
hele EUROMAN.dk fra 23 kr. om måneden
Prøv 14 dage gratis uden binding
Kom igang her Allerede medlem? Log ind her Euroman Premium
Opret dig gratis her