Prøv Euroman kvit og frit i 14 dage

Kultklubben Venezia F.C har lavet verdens flotteste fodboldtrøje – igen

Foto: PR

Ugens modeoverblik:

Kultklubben Venezia F.C har lavet verdens flotteste fodboldtrøje – igen

Vi samler op på ugen, der er gået i modeverdenen og fortæller de vigtigste nyheder.

Bevares, de blev Serie A's absolutte bundprop sidste sæson, men Venezia Football Club er stadig en af Europas mest hypede fodboldklubber, og så kan de som ingen andre lave flotte fodboldtrøjer.

Æstetikken er atter i højsædet på klubbens nye hjemmebanetrøje til 2022/23-sæsonen, der blev lanceret torsdag, og nu vil high-end-modebranchen også lege med. 

Venezia Football Clubs nye trøje er et samarbejde mellem Torino-sportsmærket Kappa og Bureau Borsche, der er et designstudio og senest har arbejdet sammen med luksusbrands som Balenciaga og Supreme.

Trøjen er total 90'er-agtig med lange ærmer, og som altid spiller de grønne og orange striber eminent med det sorte udgangspunkt og de subtile gulddetaljer. Nævn én fodboldtrøje, der er flottere? Nej, vel.

Den kan købes her.

fred gh bass.jpg

Fred Perry og G.H. Bass i stærkt loafer-samarbejde

G.H. Bass spiller en meget central rolle i loaferens historie: Efter inspiration fra nogle norske fiskere var den amerikanske skoproducent nemlig den første til at lancere et par egentlige loafers, den nu ikoniske Weejuns-silhuet fra 1936.

I dag er der kommet mange loafer-producenter om buddet, men få har alligevel så meget ekspertise og historisk pondus som G.H. Bass. Er det denne sommer, du vælger at hoppe med på loafer-trenden, så er dette nye samarbejde mellem G.H. Bass og britpopkongerne Fred Perry værd at bemærke.

For tredje gang er de to mærker gået sammen om at designe en penny loafer, og denne gang har man hentet inspiration i Fred Perrys karakteristiske Harrington-jakke med tern. Skoene kommer i tre forskellige par: En klassisk sort læderkontruktion og så to par i brunlige nuancer i topkornlæder.

Du finder loaferen her.

Monaco lilla.jpg

500 lilla udgaver af Monaco-uret

TAG Heuer skabte en designklassiker til håndleddet i 1969 med det firkantede og blå Monaco-ur til storfilem 'Le Mans'. Det hjalp selvfølgelig også en hel del, at det blev båret i filmen af skuespiller og stilikon Steve McQueen.

Nu får den blå klassiker et lilla makeover.TAG Heuer har designet 500 nye eksemplarer af Monaco-uret med en lilla urskive, en sort alligatorrem og forsynet det med et Caliber Heuer 02 kronograf-urværk.

Prisen lyder på 57.000 kroner. Tjek TAG Heuers hjemmeside ud for køb og flere detaljer.

dd814ed3290645b8375ca70e95d6a90e5cb377b9.jpg

Mere end blot en hvid T-shirt

Det er en kunst at være en god vært. Og ifølge Rasmus Bak, stifter af tøjmærket Libertine-Libertine, mestrer man kunsten til topkarakter hos Bottega Barlie i København.

Bak og Libertine-Libertine har designet en hvid T-shirt for at hylde det gode værtskab og særligt Bottega Barlie. T-shirten kommer i 100 procent økologisk bomuld og med et 'Bottega Barlie'-co-lab-print på brystet.

Den koster 499 kroner og kan købes her.