Les Deux åbner nyt hovedkontor: ”Hvis vi gør det her, kan vi lige så godt gøre det med 120 kilometer i timen” scroll-down

Les Deux åbner nyt hovedkontor: ”Hvis vi gør det her, kan vi lige så godt gøre det med 120 kilometer i timen”

De 2.500 kvadratmeter store lokaler indeholder alt fra basketbane til træningsrum og en Wall of Fame.

Af Magnus Fuglsang Søgaard
Foto: Nikolaj Thaning Rentzmann
Mode Euroman

Danske Les Deux har haft tur i den, siden de lancerede deres første hvide T-shirt for mere end 10 år siden.

En af hemmelighederne bag successen er det store fokus på en bestemt virksomhedskultur, som stifteren Andreas von der Heide altid har arbejdet meget med.

Nu har Les Deux' over 40 ansatte fået et nyt sted at boltre sig på.

I det gamle Tap1 har det danske brand overtaget 2.500 kvadratmeter, som de har forvandlet til et hovedkontor i skandinavisk design med møbler fra Paustian, basketbane, træningsrum, cocktailbar og tilhørende padelbaner i nabobygningerne.

Vi har taget en snak med Andreas von der Heide om det nye sted. 

Har du selv stået for indretningen?
”Det ville være for meget sagt. Jeg har været inde over det. Vi fik tilbudt det her rum, som er en del af en gammel koncertsal/lagerhal, så det var helt råt. Jeg så nogle muligheder, men de første ting, jeg havde oppe i hovedet, var anderledes end det her. Min Retail Director gik til den arkitekt, der bygger vores butikker, og de kom med det her koncept. Det var way off budget, men så satte vi os ned med ham, der ejer bygningerne og blev enige om, at hvis vi gør det her, så kan vi lige så godt gøre det med 120 kilometer i timen.”

Hvorfor installere en basketbane?
”Vi vil gerne have en virksomhed, hvor fokus ikke kun er på tøj, men hvor vi skaber en masse energi rundt om brandet. Når du kommer ind på kontoret, ser du basketbanen i den ene ende og vinbaren i den anden, før du ser tøjet, og så er du on brand. Hele fundamentet for virksomheden er idéen om de to modsætninger, der mødes. Den del har vi båret ind i form af baskebanen som modpol til vinbaren.”

Hvordan understøtter lokalet ellers Les Deux som brand og jeres virksomhedskultur?
”Jeg har altid gerne ville skabe en arbejdsplads med god energi, og vi er en kreativ virksomhed, så der skal være plads til noget adspredelse. Der skal være højt til loftet og en masse sociale arrangementer, der tæller alt fra eksterne events og vores egne ugentlige sociale events såsom fredagsbaren, hvor man lige kan puste ud. Derudover har vi padelbaner og fitnesscenter, som medarbejderne kan benytte, samt fitness, yoga, boksning og mentalcoaches tilknyttet virksomheden. Vores fitness er bygget i samarbejde med Eleiko med state of the art træningsudstyr. For os er det den moderne arbejdsplads. Vi er stadigvæk et ungt brand, men ambitionerne er og har altid været store. Kristoffer (Haapanen, medejer af Les Deux, red.) og jeg gik fuldtid i 2016, så det Les Deux, man ser i dag, er skabt de sidste 5-6 år. Vi vil skabe et brand, som folk gerne vil være en del af, hvilket vores nye HQ er et bevis på. Der er et beat, musikken spiller, kaffen kører. Der er et liv herinde. Det, at vi tænker mere end bare tøjet ind i vores koncept, og det, at vi bygger et kontor med internationalt snit viser også, hvor brandet vil hen. Vi er et internationalt brand med Københavnske rødder og store ambitioner.”

Hvem er du inspireret af i forhold til at skabe den kultur?
”Det er ikke nogen hemmelighed, at Kaspar Basse, der skabte Joe & The Juice, og som jeg arbejdede for, er en stor inspirationskilde for mig. Det med at kaste unge mennesker ud på dybt vand og se dem svømme i land og se dem levere, det er stort. Derudover har jeg altid gerne ville skabe et community på samme måde, som Nike, ’Joe’, Ralph Lauren og så videre har gjort, hvor man har sine venner og sin dagligdag samme sted, og hvor man kan inspirere hinanden, vokse sammen og nå de mål, vi går efter. Når jeg får energi på arbejdet, så tager jeg den også med hjem, og så bliver jeg en meget bedre far og mand.”

Hvor placerer du dig selv på Les Deuxs interne liste over de bedste basketspillere?
”Top-2.”

Se, hvad vi ellers skriver om: Herretøj og Herremode