the-asics-collective-angelo-baque-release-info-002 copy.jpg
Tremaine Emory fra et tidligere samarbejde mellem Denim Tears og Asics. Foto: PR

Supreme hyrer ny kreativ direktør

Det amerikanske mærke, der har gjort streetweartøj til samlerobjekter blandt særlige unge, har ansat en ny kreativ direktør. Han hedder Tremaine Emory og er designeren, der grundlagde Denim Tears, som rapper og model A$AP Nast ofte er blevet set i. Emory har også været meget inde over Kanye Wests YEEZY.

Supreme blev i november 2020 opkøbt for 1,6 milliarder pund af modekonglomeratet VF Corp, som også ejer Vans og Timberland. Mange af Supremes fans har været nervøse for, at opkøbet potentielt kunne skade mærkets eksklusive karakter, hvis VF nu gjorde det mere tilgængeligt for masserne.

Med den nye udnævelse af Emory virker det dog til, at Supremes DNA vil leve videre i samme ånd, og de mange fans kan ånde lettet op.

the-north-face-kaws-lookbook-images-release-info-002.jpgLegesygt overtøj

Vi bliver inden for streetwear. Kunsteren KAWS, med det borgerlige navn Brian Donnelly, er kendt for sin elefantmascot, der pryder hans design, sjældne legetøj og modeting. KAWS har tidligere samarbejdet med outdoor-kongerne fra The North Face, og nu er man klar med endnu en overtøj-kollektion, hvor den velkendte elefantfigur dog ikke spiller nogen rolle.

Til gengæld er der godt med  krøllede mønstre, XX'er og farver. Det er The North Faces klassiske silhuetter som Freeride, Exploration og Nuptse-jakken fra 1996, som KAWS har givet en overhaling:

“Jeg har altid beundret The North Faces ikoniske silhuetter. Jeg har haft dem i min vinterrotation i årevis. Blokeringen og detaljerne på deres frakker egnede sig virkelig til den måde, jeg strukturerer et maleri på, så jeg behandlede tøjet i vores samarbejdskollektion som et blankt lærred. Og jeg nød at udforske deres omfattende farve- og materialearkiv,” udtaler KAWS i en pressemeddelelse.

Tjek The North Faces hjemmeside ud for produkterne. Men skynd dig. Det plejer at blive udsolgt med det samme, og kollektionen udkom torsdag.

paul-smith-porter-ss22-bags-4.jpg

Porter får Paul Smith-striber

Den japanske taskeproducent Porter, der fyldte 85 år i 2020, har teamet op med modebranchens måske største gentleman, engelske Paul Smith. Og de har givet ham fuld tilladelse til at bryde med deres klassiske, afdæmpede og ensartede farveudtryk.

I vanlig Paul Smith-stil er der skruet op for striber og pangfarver. Er man til Smith og hans univers, vil man også elske designerens nye bud på en Porter-taske. Uanset hvad bringer det én i godt humør at kigge på designet.

Du kan købe taskerne her.

e90e8cb223f03a6911e58b9569ab3abe19701fc3.jpg

Wood Wood udvider til London med Life Store-koncept

Da Wood Wood i september 2020 åbnede deres første Life Store på Værnedamsvej, håbede brandets grundlægger Karl-Oskar Olsen på at åbne flere butikker under samme koncept.

Halvandet år senere er det nu blevet en realitet uden for Danmarks grænser, da den eksisterende Wood Wood-butik i det ikoniske shoppekvarter Soho i London bliver udvidet med en Life Store.

”Life Store-konceptet er en oplagt udvidelse af vores nuværende butik i London, da den er medvirkende til at skabe en anderledes oplevelse end den, man umiddelbart forventer, når man træder ind i den fysiske butik, ” fortæller Wood Woods Marketing Director Katrin Bjerre.

Konceptet og sortimentet er genkendeligt fra den oprindelige Life Store i København, som bl.a. byder på udendørs køkkenudstyr fra Snow Peak, plejeprodukter fra Frama og møbler fra Artek.

Find den nye Wood Wood Life Store på 33-35 Brewer Street, Soho, London.