I går kom den svenske highstreet-gigant H&M i modvind, efter de havde lagt et billede op på deres britiske hjemmeside af en børnemodel, der bar en en grøn hættetrøje, hvorpå teksten 'Coolest monkey in the jungle' er påtrykt. Drengen, der bar trøjen, er sort, og det har fået mange til at gribe til tasterne på Twitter og anklage highstreet-kæden for racisme.

H&M har siden fjernet billedet fra deres hjemmeside - men nu har den amerikanske musiker The Weeknd, som tidligere har lavet flere kollektioner i samarbejde med H&M, meldt ud på det sociale medie, at han vil bryde båndet til modehuset.

"Vågnede chokeret og pinligt berørt op til dette billede i morges. Jeg er dybt krænket og vil ikke længere arbejde med @hm," tweetede han.

H&M har siden været ude i medierne og officielt undskyldt for billedet og hættetrøjen.

"Vi fortstår, at mange mennesker er kede af billedet. Os, der arbejder hos H&M, kan kun være enige," skriver H&M til Washington Post

"Vi er meget kede af, at billedet blev taget, og vi fortryder også selve printet. Derfor har vi ikke bare fjernet billedet fra vores kanaler, men også hættetrøjen fra vores produktudbud globalt."

LÆS OGSÅ: Her er de 10 bedst klædte mænd i 2017

LÆS OGSÅ: Januarudsalg: 15 ting til under 500 kroner