Motorredaktøren: "Den nye Audi RS e-tron er en af de smukkeste elbiler til dato" scroll-down

Motorredaktøren: "Den nye Audi RS e-tron er en af de smukkeste elbiler til dato"

Med RS e-tron har Audi bygget deres mest ambitiøse elbil til dato. Og den smukkeste i lang tid. Christian Grau har kørt nyheden.

Af Christian Grau
Foto: PR
Motor Euroman

De siger, de har et teknisk forspring, men i virkeligheden er det nok mere designet, der har gjort Audi til et af verdens mest eftertragtede bilmærker. Under de veldrejede former finder du i vid udstrækning den samme teknik, som gemmer sig i en Volkswagen eller et af de andre mærker i den store VW-familie. Åbner du bagagerummet i den nye elektriske topmodel RS e-tron, skal du ikke være uddannet tolder for at finde et Porsche-logo.

Ret beset skal du bare betragte de to biler ved siden af hinanden for at lure, at det stort set er de samme linjer. Der er bare den detalje, at Audien er flottere. Og at Porschen fås til en lavere pris. Den omvendte verden skulle man tro, men nej. Porschen er netop lanceret med baghjulstræk og 326 hk (plus boost) til 750.000 kroner, mens den billigste e-tron GT har 476 hk (plus boost) og koster 920.000 kroner. Vil du have en Taycan med samme kræfter som e-tron, bliver Porschen dyrere, men alligevel. Taycan er Porsches indstigningsmodel, mens e-tron GT er Audis topmodel.

Se, hvad vi ellers skriver om: Biler