Den moderne danske mand stræber efter mere originalitet og kvalitet i sin hverdag. Det gælder i hans valg af arbejdsliv og omgangskreds, i hans indtagelse af mad og drikkevarer, i hans forbrug af kultur og i hans valg af beklædning.

Det gælder også i hans valg af medier. Han vil have kvalitetsjournalistik, der forlyster og stimulerer hans nysgerrighed og intelligens. Han orker ikke klikhysteri og artikler, der blot er skrevet af efter andre, og han er villig til at betale en rimelig pris for originalt indhold, så længe kvaliteten matcher hans høje forventninger til produktet.

Ovenstående er min og hele Euroman-holdets faste overbevisning. Kald det vores manifest. Derfor er det en glæde for os at byde velkommen til Euroman Premium – et digitalt univers med mode og livsstil til de kræsne og journalistik fra Danmarks bedste reportere og fotografer.

I det trykte magasin vil alt være nogenlunde, som du er vant til, men når du nu klikker ind på euroman.dk, vil du opleve, at meget er forandret. Det er blevet mere som det Euroman, du kender fra magasinet: Vi har fået et nyt og flottere design, vi sætter nyhedstempoet lidt ned og bruger i stedet tiden på tendenshistorier og interviews med tidens mest interessante mennesker inden for kultur, politik, tech, business og mode, og for dig, som foretrækker at læse artikler på mobilen eller pc, tilbyder vi nu et rent digitalt abonnement.

Vores mål med Euroman Premium er at styrke kvalitetsjournalistikken i Danmark og gøre det endnu mere attraktivt at være abonnent hos os, hvad enten du er digitalt indfødt eller elsker papiret. Jeg vil gerne fortælle dig om nogle af de nye muligheder:

  • Som medlem af Euroman Premium kan du læse alle artikler, der er publiceret på euroman.dk. Er du ikke medlem, kan du stadig læse vores nyheder, guides og opskrifter, men vi tillader os nu at tage betaling for vores mest ressourcekrævende journalistik.
  • Som medlem af Euroman Premium kan du lytte til vores største portrætter og interviews, som vi nu læser op for dig. Det gælder også en stribe artikler fra vores arkiv af klassiske Euroman-portrætter.
    Som medlem af Euroman Premium får du hver uge tilbudt en ’Ugens fordel’ med mulighed for at spare mange penge på produkter, som vi på redaktionen udvælger og selv gerne vil eje.
  • Som medlem af Euroman Premium får du, hvis du ønsker det, et nyt, ugentligt nyhedsbrev, som vi kalder ’Euroman Weekly’. Heri går vi tæt på et aktuelt tema og samler ugens vigtigste talking points. I Euroman Weekly får du tillige vores eksperters tips til weekendens bedste kulturbegivenheder og alt det, du skal spise, drikke og have på.
  • Du kan blive digitalt medlem af Euroman Premium for 49 kroner om måneden.
  • For bare 40 kroner ekstra om måneden – altså i alt 89 kroner om måneden – kan du også få printmagasinet tilsendt. Der vil være indhold i magasinet, som ikke bliver lagt ud på euroman.dk, så køb magasinet med for at få den fulde Euroman-pakke. 
  • Til dig, der allerede er abonnent: Du er født medlem af Euroman Premium og får dermed alle de nye fordele fra begyndelsen uden yderligere betaling. Her kan du se, hvad du skal gøre.
  • Til dig, der (endnu) ikke er abonnent: Det er nemmere end nogensinde før at blive det. Det vil tage dig mindre end 30 sekunder. De første 14 dage er gratis, og du kan altid stoppe eller pause dit abonnement, selv om vi selvfølgelig håber, du ikke kan undvære os og bliver hængende længe.

Når vi vælger at introducere Euroman Premium, skyldes det ikke kun et idealistisk ønske om at berige Danmark med mere god smag og journalistik af fineste kvalitet, omend vi opfatter den del af projektet som en forpligtelse. Vi har også forretningsmæssige grunde. Det vil vi gerne være åbne og ærlige omkring.

Euroman er økonomisk i fin form. Ifølge brandmålinger scorer Euroman højere end nogensinde før på parametre som kendskabsgrad, troværdighed og likeability. Vi er milevidt foran de medier, vi bedst kan sammenligne os med, og det stærke brand er medvirkende til, at vi på printannoncer klarer os bedre end mediemarkedet generelt.

Euroman har dertil en sund og stabil base af loyale abonnenter. Vi er dybt taknemmelige for jeres og annoncørernes opbakning. Lad mig tilføje, at de gode resultater bliver opnået, selv om vi i modsætning til vores konkurrenter ikke modtager en krone i statsstøtte, og mange af de penge, vi har tilbage, når året er omme, reinvesteres i journalistiske satsninger, ligesom et årligt beløb går til børne- og ungevenlige formål via Egmont Fonden.

Men som du ved, er det omkostningstungt at fremstille et kvalitetsprodukt. Euroman hyrer altid de bedst tilgængelige reportere, fotografer og illustratorer, og vi arbejder kun med modestylister, der er anerkendte for deres sikre stilfornemmelse. Vi kan ikke nøjes med mindre, når abonnenter og læsere forventer det bedste af Euroman. Når vi nu ønsker at producere endnu mere indhold af høj kvalitet, må vi derfor også finde veje til at finansiere de ekstra omkostninger.

Samtidig oplever Euroman på linje med alle øvrige danske printmedier et stigende pres på løssalget. Medieforbrugernes vaner er under hastig forvandling, og færre og færre køber aviser, blade og magasiner i landets kiosker og supermarkeder. Det er et faktum, som er strukturelt betinget, og som næppe står til at ændre.

Udviklingen har ikke påvirket Euromans læsertal, der holder sig stabilt omkring de 200.000 læsere om måneden, og dermed er vi et af ganske få medier herhjemme, som holder skansen i et presset marked. Men udviklingen gør, at vi må udvise rettidig omhu og justere vores forretningsmodel for at matche medieforbrugerens nye vaner.

Det gør vi nu med Euroman Premium.

Vores fine brandmålinger og stabile læsertal viser, at Euroman er det foretrukne medie for kvalitetsbevidste danske mænd og i øvrigt også for en stor gruppe af kvalitetsbevidste kvinder. 30 procent af vores printlæsere er kvinder, og på euroman.dk er det næsten 50 procent. Vi er glade for hver og en af jer, og derfor har vi også inddraget læserne på et hidtil uset niveau i arbejdet med at udvikle Euroman Premium.

Faste læsere af Euroman vil vide, at jeg hver måned siden februar-nummeret 2019 har mødt en trofast læser til en snak om hans syn på os, og de vigtigste pointer fra disse gode og inspirerende samtaler er bragt i magasinet under betegnelsen ’Læsermøde’.

Samtalerne giver os uvurderlige input og øger vores forståelse af, hvem I er, og hvilke krav I stiller til os. Vi lytter til jeres ønsker og er i gang med at omsætte mange af dem til handling.

Tak til alle læsere, som i de seneste måneder har bidraget til at gøre Euroman endnu bedre – og husk: Hvis du har en holdning til indholdet i Euroman, som du gerne vil dele med os, har du en stående invitation til at tilmelde dig et læsermøde med mig eller en anden på redaktionen. Bare skriv til kes@euroman.dk.

Euroman vedbliver med at være Danmarks originale magasin til mænd. Som I kan se ved selvsyn, er Euroman stadig sprællevende som printmedie, men vi skal selvfølgelig også lægge billet ind på den digitale generation. Den har brug for os. Euroman har igennem snart tre årtier gjort den danske mand mere interessant at se på og tale med, og en så vigtig samfundsopgave svigter vi ikke, bare fordi verden omkring os er i forandring.

Det kræver et vist mod at insistere på originalitet og kvalitet i en tid med clickbait, SoMe og FOMO, men det er ikke desto mindre det, vi gør.

Et nyt kapitel i Euromans historie er åbnet.

Du kan være en del af det.

Velkommen til Euroman Premium. Bliv medlem i dag.