Supreme x Burberry.jpg

Burberry gør sin debut i streetwear

Kongerne af hypet streetwear, Supreme, har endnu en gang slået pjalterne sammen med et luksusbrand. Sidst hed samarbejdspartneren Louis Vuitton, men denne gang har de slået sig sammen med engelske Burberry.

Rygterne om samarbejdet har floreret i modeindustriens indre kredse siden januar, mens bekræftelsen skete på en lidt usædvanlig vis. Den 5. marts postede den amerikanske rapper A$AP Nast nemlig et billede af sig selv på Instagram, hvor han er iført et all denim look beklædt med Burberrys ikoniske tern samt begge brands logoer på ryggen.

Den 7. marts kunne Burberry så offentliggøre den fulde kollektion – inklusive denim-looket – som trækker på nogle af det britiske mærkes klassiske silhuetter som trench coats og rugby-shirts, der har fået en tur i Supremes streetwear-maskine med tilføjelser af et rygmærke, som er gennemgående for hele kollektionen. Vi kommer heller ikke uden om Supremes box logo-basics, der må se den røde farve blive erstattet af Burberry-ternene.

Kollektionen synes allerede udsolgt, så du skal forbi divserse resell-sider for at få fingrene i de eftertragtede rober. Find billeder af hele kollektionen her.

 

Puma x AMI.jpg

Puma x AMI lancerer samarbejdskollektion i venskabets tegn

Det tyske sportsmærke Puma, som ellers ikke er kendt for at lave det mest chic sportstøj, er gået sammen med franske AMI om at skabe en kollektion bestående af innovativt sportstøj og afslappet tailoring.

Kollektionen tager udgangspunkt i livsglæde og at omgive sig med sine venner. Yderst passende tema taget i betragtning, at ’ami’ betyder ven på fransk.

Det er nemt at genkende chefdesigner og stifter af AMI, Alexandre Mattiussis, designånd, da kollektionen består af højkvalitetsmaterialer og luksuriøst leisurewear tilsat AMIs ikoniske hjertelogo, AMI de Coeur, i kombination med Pumas puma.

Tøjet i kollektionen inkluderer T-shirts, jeans og jakker. Der er selvfølgelig også nogle af Pumas klassiske skomodeller at finde, heriblandt Slipstream Lo, Suede Crepe og en nyligt lanceret model med navnet Suede Mayo.

Kollektionen kommer til salg her og her den 19. marts.

Palace x Elton John.jpg

Palace hylder en Brit-pop legende

Elton John er nok ikke det første navn, der dukker op i en associationsleg med udgangspunkt i ordet ’streetwear’. Men det holder ikke engelske Palace, der om nogen er synonym med streetwear, tilbage fra at hylde hele verdens rocket man i en samarbejdskollektion med det kreative bureau Bravado.

Den mest eftertragtede del af kollektionen, gætter vi på, bliver det retroinspirerede tracksuit i velour, som er prydet af Elton Johns logo på højre bryst og Palaces logo på venstre, der kommer i hvid og mørkeblå. Resten af kollektionen byder på kort- og langærmede T-shirts samt en strik trykt med billeder fra nogle af Elton Johns mest ikoniske optrædener gennem hans karriere.

Fra Palace-universet er der også blevet produceret et eksklusivt Elton John skateboard og et vævet tæppe med et billede fra den legendariske optræden på LA Dodgers Stadium i 1975, der spiller en rolle gennem hele kollektionen.

At Elton John nu er en del af streetwear-verdenen, er nok for meget at konkludere, men der er ingen tvivl om, at kollektionen vil lokke en ny gruppe til Palaces verden.

Kollektionen kan købes her.

 

JW Anderson x Uniqlo.jpg

Ud i bølgen blå med JW Anderson og Uniqlo

JW Anderson og Uniqlo har været uadskillelige samarbejdspartnere siden 2017, hvor den japanske gigant første gang smed en kollektion designet af nordireren på gaden.

Nu får vi endnu en kollektion at glæde os over. Denne gang har Anderson hentet inspiration hos Storbritanniens sejl- og kystkultur – kollektionen har fået navnet ’Hjemme ved havet’ –, og det er tydeligt at se, hvordan de forskellige tøjgenstande har fået et nautisk strejf, blandt andet i form af broderede sejlbåde.

”Havet har været en del af mit liv, siden jeg var barn. Det giver inspiration til denne kollektion, og jeg håber, at alle bliver glade for at få den maritime stil ind i deres garderobe,” siger Jonathan Anderson i en pressemeddelelse.

Kollektionen kommer til salg her den 18. marts.

 

Miu-Miu-mode.jpg
Foto: Getty Images/Victor Virgile.

Miu Miu melder sin tilbagevenden til herremoden

Miu Mius herretøjslinje blev oprindeligt startet i 1999 og var en fast del af modeugens program indtil 2008, hvor Miuccia Prada valgte at stoppe den. Men efter 13 års pause er Miu Miu endelig vendt tilbage til herremoden – og tak for det.

Selvom vi kun blev præsenteret for fire menswear looks til brandets FW22-show i Paris, virker det til, at vi har noget at glæde os til i den nærmeste fremtid med deres fokus på retro tennisæstetik og sans for flot strik.

Se billeder fra kollektionen her.