Dansk ur-brand vil have dig til betale 150.000 kroner for et ur, ingen ud over nørderne vil kunne anerkende scroll-down

Dansk ur-brand vil have dig til betale 150.000 kroner for et ur, ingen ud over nørderne vil kunne anerkende

Det er ikke for børn at starte et ur-brand, der tager kampen op mod giganter som Rolex og Panerai. Linde Werdelin har ikke desto mindre holdt sig flydende i en turbulent branche, der normalt spiser deres slags til morgenmad. Det danske ur-mærke fejrer 20-års jubilæum med ny kollektion.

Af Christian Martinez
Foto: PR
Mode Euroman

Jorn Werdelin ved det godt. Hans ure er ikke for alle. Der er dels prisen og navnet: Hvorfor give 100.000 kroner for et ur, som ingen, ud over de allerede indviede, kender?

Som den 57-årige dansker siger, så tager det ”virkelig lang tid at forelske sig i et ur fra et ukendt brand.”

Så er der designet på urene: Linde Werdelin har siden starten af 00’erne lavet sportsure, som sagtens kan bruges som hverdags-ur, men firmaets anden medstifter, designer Morten Linde, har også givet urene et let genkendeligt og industrielt udseende, som deler vandene.

Se, hvad vi ellers skriver om: Ure