Dansk ur-brand vil have dig til betale 150.000 kroner for et ur, ingen ud over nørderne vil kunne anerkende scroll-down

Dansk ur-brand vil have dig til betale 150.000 kroner for et ur, ingen ud over nørderne vil kunne anerkende

Det er ikke for børn at starte et ur-brand, der tager kampen op mod giganter som Rolex og Panerai. Linde Werdelin har ikke desto mindre holdt sig flydende i en turbulent branche, der normalt spiser deres slags til morgenmad. Det danske ur-mærke fejrer 20-års jubilæum med ny kollektion.

Af Christian Martinez
Foto: PR
Mode Euroman

Jorn Werdelin ved det godt. Hans ure er ikke for alle. Der er dels prisen og navnet: Hvorfor give 100.000 kroner for et ur, som ingen, ud over de allerede indviede, kender?

Som den 57-årige dansker siger, så tager det ”virkelig lang tid at forelske sig i et ur fra et ukendt brand.”

Så er der designet på urene: Linde Werdelin har siden starten af 00’erne lavet sportsure, som sagtens kan bruges som hverdags-ur, men firmaets anden medstifter, designer Morten Linde, har også givet urene et let genkendeligt og industrielt udseende, som deler vandene.

Bliv medlem, og få fuld adgang til
hele EUROMAN.dk fra 29 kr. om måneden
Prøv 14 dage gratis uden binding
Kom igang her Allerede medlem? Log ind her Euroman Premium
Opret dig gratis her
Se, hvad vi ellers skriver om: Ure