Danske Aiayu laver nu også bæredygtigt tøj til mænd

Designduoen Maria Høgh Heilmann og Maria Glæsel står bag det danske kvalitetsmærke Aiayu , der siden 2004 har specialiseret sig i at producere bæredygtigt og økologisk tekstiler med materialer af uld, bomuld og cashmere. Det har dog indtil nu kun været til kvinder.

Heldigvis har Aiayu netop lanceret en menswear-linje med garderobeklassikere af høj kvalitet. Der er tale om ti forskellige styles; T-shirts, strikkede pullovers, en skjorte, en klassisk pyjamas, en beanie samt et tørklæde.

Priserne starter ved 395 kroner for T-shirts og slutter på 2.795 kroner for en pullover i 100 procent cashmere.

Produkterne, der bliver lavet i Bolivia, Indien og Nepal, kan købes på aiayu.com fra i dag. 

Dette er bæredygtigt herretøj fra danske Aiayu.

Nike og FC Barcelona fejrer 20 års samarbejde med mash-up trøjebarca-20-01_original.gif

I 1998 gik FC Barcelona fra at have italienske Kappa som trøjesponsor til amerikanske Nike. Det har været en særdeles gylden periode på 20 år med ti spanske mesterskaber og fire Champions League-triumfer. For at markere jubilæet har Nike lavet en specialdesignet trøje.

De har samlet alle hjemmebanetrøjer fra 1998 til nu i en mash-up trøje, der bliver tilgængelig for køb 21. november på nike.com. Det er dog ikke en ny spillerdragt, som La Ligas nuværende førerhold vil bruge selv på banen. Den er lavet til fansene og fodbold-nostalgikerne.

Se trøjen her og prøv selv at finde brudstykkerne af de 20 ikoniske trøjer, som store spillere som Rivaldo, Ronaldinho og Lionel Messi har lavet magi i. Der er meget fodboldhistorie samlet i den.

FC Barcelonas samtlige trøjer fra 1998 samlet i én.

Wood Wood og Champion fortsætter samarbejdet

Champion by Wood Wood er københavnermærkets ongoing take på newyorkernes klassiske sportsdesigns. Torsdag i sidste uge blev en ny kollektion for efteråret og vinteren sat til salg i alle Wood Wood-butikker og online. Denne gang har Wood Wood og Champion skabt produkter inspireret af amerikansk sportstøj med fragmenterede maskotter og forvrænget sportsikonografi.

Farvepaletten er holdt meget rent med fokus på sort, hvid, grå og mørkegrøn.

Wood Wood1.jpg

Wood Wood2.jpg

Modeverdenen elsker Mickey Mouse

I en verden fuld af influencers på sociale medier er det meget godt gået, at det er en 90 år gammel tegneseriefigur, som i øjeblikket  styrer gamet og tendenserne. Mickey Mouse-tryk er virkelig blevet en ting både indenfor high fashion og streetwear. Fra Gucci til Supreme har man lavet tryk med den ikoniske og moderigtige mus, der runder et skarpt hjørne i år. 

Det samme gjorde Lacostes krokodille tidligere på året. I anledning af krokodillens 85 års- og Mickey Mouses 90 års jubilæum har Lacoste netop lanceret en ny Disney-kollektion med fokus på tenniskampe.

Se et udvalg herunder eller køb på Lacostes hjemmeside.

012_LACOSTE_DISNEY_FW18-19_SH1503_SWEATER.jpg

010_LACOSTE_DISNEY_FW18-19_AH1347_SWEATER.jpg

005_LACOSTE_DISNEY_FW18-19_PH1356_POLOSHIRT.jpg