Sponsoreret af Uniqlo

Tøj skaber manden, siges det. Og der er noget om det. Men en mindst lige så vigtig del af at købe tøj, man elsker og slider, er historiefortællingen omkring brandet. Den gode historie skaber et forhold til tøjet – uanset om det er jakkesættet til festen eller chambray-skjorten til hverdag.

Et af de brands, der ikke kun laver tøj, men også skaber levende universer, er japanske Uniqlo. Gennem årene har Uniqlo været eminente til at stille skarpt på spændende mennesker rundt om i verden.

Og nu gør de det igen: Det sker i magasinet LifeWear Magazine, som netop har ramt hylderne. Magasinet er det sjette i rækken siden dets fødsel tilbage i 2019. Det tager navn efter det japanske brands essential-linje, som bygger på japanske værdier om enkelhed, kvalitet og lang levetid, og filosofien om at gøre hverdagen for mennesker mere komfortabel og velklædt.

Launch_kv_SQ-(1).jpg

LifeWear Magazine tager denne gang udgangspunkt i ’The Joys of Clothing’ og de enkle fornøjelser, der er forbundet med det at iklæde sig tøj til hverdagens trummerum.

"Temaet, 'The Joys of Clothing', var inspireret af ’Joy of Cooking’, en altid populær og elsket opskriftsbog, der oprindeligt blev udgivet i USA i 1930'erne. Titlen indkapsler ideen om glæden ved at vælge og style tøj på samme måde, som folk nyder at lave mad. Vi ønsker, at dette nummer skal være en mulighed for folk til at blive mødt af forårsstemning og farverigt tøj," siger Takahiro Kinoshita, der udover at være Creative Director for Uniqlo også fungerer som chefredaktør for LifeWear Magazine.

Magasinet, der spænder over 128 sider og kan læses på engelsk eller japansk, er spækket med godt indhold:

Den altid cool filminstruktør Sofia Coppola, der blandt andet står bag kultfilmen ’Lost In Translation’, fortæller om at vokse op blandt kreative mennesker og blive filmskaber og modeikon, mens hun deler ud af sine tanker om livsstil, den kreative proces, mode og livet i New York.

LWm6_07.jpg

Sofia Coppola besøger often Mast Books i East Village på Manhatten for at hente inspiration.

Og apropos New York, så har Uniqlo også afsat en hel del sider til at hylde den mangfoldige metropol gennem 18 forskellige newyorkere, der på hver deres måde repræsenterer den ikoniske storby.

Vi kommer blandt andet forbi magasinbutikken Casa Magazines i West Village på Manhattan sammen med Vicente Muñoz og Audrey Rose Smith, der står bag Balcony Magazine, ligesom vi møder den famøse kunsthandler Jeffrey Deitch.

LWm6_03.jpg

I samarbejde med det australske kulturmagasin Frankie Magazine gør Uniqlo os også klogere på deres nyeste samarbejdskollektion med JW Anderson, hvor manden bag, den britiske designer Jonathan Anderson, fortæller om sin fascination for det maritime miljø, der har virket som hovedinspiration for Uniqlo x JW Andersons forår/sommer 2022-kollektion. Artiklen er akkompagneret af en fotoserie fra Melbournes charmerende og farverige strandhuse.

Spread pages-LWm6_mihiraki_JWA.jpg

Sidst – men ikke mindst – er der også et interview med den professionelle kørestolstennisspiller og Uniqlo-ambassadør Shingo Kunieda, der senest vandt guld ved de paralympiske lege i Tokyo 2021. Mens han fortsætter med at dominere i adskillige turneringer, taler han om behovet for konstant forandring for at forblive på toppen, og hvordan han ser ”ud over sejren.”

LifeWear Magazine kan hentes kvit og frit i Uniqlo-butikken på Vimmelskaftet 38 i København K fra d. 18. marts. Læs mere om magasinet her.