DA DET DANSKE ur-mærke Linde Werdelin i 2016 lancerede deres in-house platform for køb og salg af brandets brugte ure under navnet Vintage, var danskerne det første etablerede ur-brand til at kaste sig over genren.
Dengang var markedet for brugte ure dengang ikke noget, som den schweiziske ur-industri havde fidus til. Det var for ufint og rodet til en branche med hvide handsker. At sige, at tingene har ændret sig siden 2016, ville være en underdrivelse.
Ifølge analyser foretaget af konsulentbureauet McKinsey har brugte ure oplevet en årlig vækst siden 2019 på 8-10 procent.
Det er så opsigtsvækkende tal, at selv konservative aktører ikke kan ignorere det. De fleste ur-brands er stadig lidt fine på den og foretrækker termer som ’pre-owned’ eller værre endnu, ’pre-loved’, når de skal tale om det.
Men måske er det ikke underligt, at man vælger sine ord med omhu, når man sælger brugte ure, der skal bevare en aura af luksus.
Årets traditionsrige liste over Danmarks bedst klædte mænd er landet. På listen finder vi Mogens Christensen, indehaver af indretnings- og tøjbutikken Tibberup Høkeren i Helsingør. Læs hele kåringen i det nye E…
Nogle natklubejere lever for festen. For atmosfæren, opmærksomheden og den næste drink. Men nattelivets mest magtfulde menneske er en mand, der indtil nu har holdt sig så langt væk fra diskolyset som muligt. Og…