Kan du også se det?

Vinterkollektionen Supreme X The North Face har fået nyt logo, men for mange af os danskere minder det om noget helt andet. Nemlig dagligvarekæden Dagli' Brugsen.

Flere på nettet har allerede opdaget sammenfaldet mellem det tjekkede streetwear-mærke og Dagli' Brugsen. Især på Reddit og Instagram gør brugerne grin med det.

Foto: Rune Haldborg Jørgensen og Malthe Larsen/ Screendump fra Reddit.

Avisen BT har hørt Coop Danmark om, hvad de synes om ligheden. Og de tager det hele med et smil.

"Sådan er det at være trendsætter, folk følger efter. Det er faktisk vores gamle logo, for vi har lavet et nyt, som vi er ved at rulle ud til alle butikkerne," siger informationsdirektør Jens Juul Nielsen til BT.dk.

Om Supreme og North Face virkelig har fundet inspiration hos Dagli' Brugsen vides ikke. Men det har længe været en tendens, at populære og dyre modemærker bevidst har hentet elementer fra kitschede kæder, som normalt ikke har noget med tøj at gøre.

Tidligere på året lavede Balenciaga en blå taske til 12.000 kroner, som så ud som møbelkæden IKEA's bærepose 'Frakta' på en prik.

Ligesom transportfirmaet DHL oplevede for nogle år siden at få en gul T-shirt med deres logo kopieret til et modeshow i Paris for parisiske Vetements.

Foto: Vetements

LÆS OGSÅ: Bukser med elastik er perfekt påklædning til din jule-forspisning

LÆS OGSÅ: Supreme t-shirt solgt til næsten 100.000 - her er fem andre vanvittigt dyre trøjer

LÆS OGSÅ: Balenciaga har slået Gucci som det mest populære brand i verden