I stedet for Sports Illustrateds årlige badedragtstema, der har tradition for at være fyldt med storbarmede modeller i meget lidt tøj, dedikerer magasinet i år nummeret til MeToo-kampagnen. Det sker gennem en billederserie med titlen ’In Her Own Words’, som viser en håndfuld modeller og deres nøgne kroppe overtegnet med ord som: ”mother, human, lover, feminist og creative.”

”Det handler om, at give kvinder lov til at eksistere i en verden, uden at de skal chikaneres eller dømmes, uanset, hvordan de præsentere sig selv,” siger redaktøren MJ Day bag serien til Vanity Fair.

Men hun pointerer også, at billederne er sexede, og at de skal være sexede. Det har naturligvis skabt furore og fået kritikere til at klandre magasinet for, at det i sin essens, tjener penge på at objektivisere kvinder. Vrede brugere på Twitter skrev blandet andet, at man ikke støtter kvindekampen ved at bruge nøgne kvindelige modeller i et mandemagasin.

”Det kan være kvindekamp at posere nøgen! Kropspositive kampagner kan styrke kvindekampen! Badedragtsnummeret fra Sports Illustrated, der henvender sig til liderlige mænd, er ikke en skildring, der giver kvinder mere myndighed,” skriver Ella Dawson på Twitter.