Hvad har Van Damme, vodka og nuttede babyer til fælles? De er alle med i de reklamer, der er blevet delt mest på de sociale medier i år. Og skal man have viral succes, skal man enten gå efter det sjove eller det sentimentale. Se reklamerne her.

Hvad kan man konkludere efter at have gennemgået listen af de 20 mest delte reklamer i år? Man kan blandt andet se, at babyer og dyr stadig er i høj kurs. Og de bedste af dem får dig enten til at græde eller grine.

En af de nyeste succeser på listen er Jean-Claude Van Damme utrolige split mellem to lastbiler (nr. 10, delt 1.82 million gange), der også her på siden opnåede stor opmærksomhed og blev delt mange gange. På listen findes blandt andet også en kamel, der går rundt i et kontorlandskab og glæder sig over, at det endelig er ’hump-day’ (nummer 2 , delt 4.03 millioner gange). Længere nede af listen på plads nummer 13 finder man en reklame, der angiveligt effektivt kan skjule ubehagelige toiletlugte (’Poo Pourie - Girls Don't Poop’, delt 1.24 million gange).

Udover de sjove (og de fjollede) findes der også mange følsomme reklamer. Mange af dem balancerer på kanten til det oversentimentale (især de amerikanske) som fx på plads nummer seks, hvor man kan se en mand blive genforenet med sin hest (Budweiser ’Brotherhood’, delt  2.72 million gange).

På førstepladsen findes en reklame for Dove, der viser, hvordan mange kvinder fejlagtigt opfatter sig som grimme. Reklamebureauerne er i højere og højere grad begyndt at se, hvor ofte en reklame bliver delt frem for kun at tælle visninger. Det fortæller Richard Kosinski, præsident for selskabet Unruly, der har stået for listen.

”Det at dele er valutaen som viral succes måles i, og det at skabe og distribuere delbart indhold er begyndt at være på førende marketingsfolks ønskeliste.”

Se reklamerne her:


Geico - Hump Dove "Real Beauty Sketches
Delt: 4.24 millioner gange



Geico - Hump Day
Delt: 4.03 millioner gange



Evian - Baby & Me
Delt: 3.34 millioner gange



Kmart - Ship My Pants
Delt: 3.05 millioner gange



Cornetto - Yalin Keyfi Yolunda, Aşkı Sonund
Delt: 2.91 millioner gange



Budweiser - Brotherhood
Delt: 2.72 millioner gange



PepsiMax - Test Drive"
Delt: 2.69 millioner gange



MGM/'Carrie' - Telekinetic Coffee Shop Surprise
Delt: 2.17 millioner gange



Ram Trucks - Farmer
Delt: 1.88 millioner gange



Volvo Trucks - Jean-Claude Van Damme Epic Split
Delt: 1.82 millioner gange

via

LÆS OGSÅ Hvis Instagram havde eksisteret gennem hele verdenshistorien

TWITTER Følg os på twitter