Sådan trænede Alicia Vikander op til rollen som Lara Croft i ’Tomb Raider’

Den 29-årige skuespillerinde tog fem kilo muskler på for at kunne udfylde rollen som den hårdtslående eventyrer.

Det er ikke første gang en Hollywood-skuespiller er nødt til at komme i kanonform for at tage en ny rolle på sig med overbevisning. Tænk på Tom Hardy og Christian Bale som henholdsvis Bane og Bruce Wayne i ’Batman’-trilogien, Hillary Swank i ’Million Dollar Baby’ eller Jake Gyllenhaal i ’Southpaw’.

Ofte ses det som en skuespilpræstation i sig selv. Og nu melder den svenske skuespillerinde Alicia Vikander sig ind i gruppen af mænd og kvinder, der gennem dagligt løftet jern og protein, har formet kroppen efter en rolle.

Tre måneder før indspilningerne til den nu præmiereaktuelle ’Tomb Raider’-film, begyndte Alicia Vikander en træningsrutine med kendistræneren Magnus Lygdback, for at kunne udfylde rollen som den veltrænede eventyrer Lara Croft.

Træneren, der blandt andet har trænet Alexander Skarsgård til rollen som Tarzan, opdaterede løbende sin Instagram med billeder og videoer af rutinerne, som fik den Oscar-vindende Alicia Vikander til at tage fem kilo muskler på i løbet af månederne.

Her kommer nogle af træningsrutinerne, der gjorde Alicia Vikander til Lara Croft:

Ryg:

Standing Row - 20 reps / 4 sæt
Kettlebell Swings - 20 reps / 4 sæt
Straight Arm Lifts - 20 reps / 4 sæt

Ben:

Goblet Squats - 20 reps / 4 sæt
Lunges - 20 reps / 4 sæt
Skate Jumps - 20 reps / 4 sæt

Mave:

Unavngiven maveøvelse (se video) - 1 minut
Vindueshvisker - 30 sekunder til 1 minut
Lommekniv - 30 sekunder til 1 minut

Arme:

Armkombinationer - 15 reps / 4 sæt
Bicep Curls - 15 reps / 4 sæt
Samlede armbøjninger - 20 reps / 4 sæt

Bryst:

Armbøjninger med rotation - Max Out / 4 sæt
Yoga-Worm - Max Out / 4 sæt
Explosive Side Push-Up – Til maks / 4 sæt