MNxPhanta F1000023.jpg

Mads Nørgaard-klassikere får nyt liv

Den danske mester i striber, maritimt og afdæmpet tøj har ladet det nye kreative bureau og modebrand Phanta nyfortolke hans garderobeklassikere. Resultatet er særdeles forfriskende. 

Phanta har leget med Mads Nørgaard-klassikere som sømandsstrikken, termojakken og basis-T-shirts og givet dem overdimensionerede og skæve proportioner og nye stærke farver.

”Vi er vilde med Phantas univers og idéer, der inspirerer vores kreative arbejde og hjælper os til at række ud til nye fællesskaber og kunder. Med over 40 års erfaring i mode ser vi altid efter nye talenter til at løfte og forny branchen. Her faldt vores kærlighed på Phanta og deres drillende og intuitive tilgang, der udfordrer vores måde at tænke mode på,” siger Mads Nørgaard i en pressemeddelelse.

Kollektionen kan købes fra 10. august online på madsnorgaard.dk, phanta.life og i udvalgte butikker.

Rains S23 15.jpg

Rains indtog igen modeugen i Paris

Da Rains showdebuterede ved modeugen i Paris tilbage i januar, havde det danske regntøjsbrand taget en særlig gæst med på catwalken, nemlig Prins Nikolai, hvilket skabte stor bevågenhed og omtale.

I denne uge indtog Rains atter catwalken i den franske hovedstad, og her var det SS23-kollektionen, som der blev løftet sløret for. 'Connect' hedder kollektionen, der er inspireret efter New York Club Kids-bevægelsen i 80'erne og særligt dens energi.

Se flere billeder fra catwalken her.

bold-campaing-james-otter4.jpg

En kærlighed til håndværk

I mere end 200 år har Birkenstock gjort det, de er bedst til; at fremstille fodtøj i højeste kvalitet. Så mange år på bagen afstedkommer en ekspertise og professionel stolthed. Og det er netop kærligheden til håndværket og det at fremstille noget med hænderne, som er omdrejningspunktet i Birkenstocks nye serie #BOLD.

Den byder på nye premium-versioner af deres klassiske modeller 'Arizona' og 'Boston', og til kampagnen kredser historiefortællingen om de to håndværkere Takashi Okabe og James Otter – henholdsvis direktør for Clutch Café London og mestersnedker baseret i Cornwall.

Otter har til serien fremstillet et særligt Birkenstock-surfboard. 

"Jeg mener, at det at lave ting i hænderne er noget, der definerer os som mennesker. Når du skaber noget med dine hænder, giver du noget af dig selv i den ting, som du laver. Det gør en kæmpe forskel. Og hver gang du padler ud med disse boards, kan du mærke den menneskelighed," siger James Otter i en pressemeddelelse.

Birkenstock-serien fås fra 7. juli på birkenstock.com

 

Hahaha harry 1.jpg

Nu kan du få Harry Styles' garderobe

Harry Styles er kendt for at skubbe til grænserne med sin påklædning og er bestemt ikke bange for at bruge markante farver. På den røde løber er han ofte blevet set i Gucci-sæt, og den 28-årige sanger har også optrådt som model i Gucci-kampagner.

Harry Styles er gode venner med Guccis kreative direktør, Alessandro Michele, som har stylet musikeren mange gange gennem årene, for de deler samme syn på herregarderoben.

Nu munder Styles' og Micheles venskab ud i en fælles kollektion for Gucci, der har fået titlen 'HaHaHa', og som indeholder det tøj, som de begge elsker at gå rundt i. En frigjort, farverig og let garderobe med jakker, frakker, bukser og skjorter, der har tydelige referencer til 1970'erne.

Kollektionen lander på hylderne til oktober.