Jesper Nielsens auto-cv

Jesper Nielsens auto-cv

Se ejendomsmægler Jesper Nielsens biler gennem karrieren

Man kan sige meget om en mand ud fra hans bilvalg.

1979 Honda Civic

Læser HH, derpå værnepligtig og siden sergent-aspirant på Sønderborg Kaserne.

Min første bil var en blåmetallic Honda Civic, som min halvfar forærede mig. Først lånte jeg den, og siden fik jeg den. Den var gammel og ramponeret, men det var trods alt en bil, og hvad den ikke har kørt til af havnefester i Hornbæk med mine venner og mig. Jeg husker engang netop i Hornbæk, hvor den var punkteret, og så stjal vi et hjul fra en trailer og satte på.

Helt uanstændigt og idiotisk, for det var noget større end de andre hjul, men vi var unge og dumme og ubekymrede, så det kørte jeg med i lang tid, selv om bilen så helt vanvittig ud og kørte mærkeligt.

1960’erne Volkswagen Boble, rød

Sergent ved Sjællandske livregiment i Slagelse.

Jeg husker ikke, hvordan Civic’en gled ud af mit liv, men jeg skifter i hvert fald til en Boble, da jeg er tilbage på Sjælland. Spørg mig ikke om årgangen, men det er en gammel en med små baglygter og den der lille bagrude. Sikkert mange penge værd i dag, hvis det ikke var fordi, den var ombygget med brede skærme og letmetalfælge.

Det var det, man dengang kaldte en Brian-bil, men jeg faldt pladask for den, selv om den var helt uduelig. Den brød konstant sammen, og på et tidspunkt måtte jeg skifte motoren.

En anden gang var jeg ved at køre galt, fordi den snurrede rundt for mig i glat føre ved Hellerup Station. Der skete ikke noget, men jeg var centimeter fra at torpedere en lygtepæl.

Derudover var den en rullende brandfælde, fordi batteriet stod under bagsædet, som var foret med hø. Flere gange oplevede jeg, at der begyndte at lugte brændt, og så røg det op fra bagsædet. Helt håbløst.

1995 Renault Clio, sort

Ejendomsmægler-trainee hos Sheel og Orloff på Søborg Hovedgade.

Jeg havde egentlig tegnet en 35-årig kontrakt med Forsvaret, og jeg var blevet kampvognskommandør, men jeg syntes ikke, vi lavede andet end at spise ostemadder og drikke kaffe.

Så på et tidspunkt gjorde jeg op med mig selv, at jeg ikke kunne fortsætte sådan. I stedet vendte jeg tilbage til min barndomsdrøm og gik i gang som ejendomsmægler.

Jeg fik en trainee-plads i Søborg med startløn på 10.000 kroner. Så af sted med mig ned til Renault, hvor min studiekammerat var blevet sælger. Han solgte mig en sort Clio, som blev min første nye bil. Hold op, den var jeg glad for.

1997 Volkswagen New Beetle, sort

Indehaver af Ejendomsmæglerfirmaet Residens.

Vi er stadig i 90’erne, og Folkevogn havde lavet den her nye Beetle, som jeg syntes, var super smart dengang. Man sad ligesom midt i bilen, og så var der den meget berømte vase i instrumentbordet. Poppet, men også sjov og anderledes. Jeg hentede den i Jylland og gav min brugte bil i bytte.

2000 BMW 330i coupé

Stifter Estate Jesper Nielsen.

Omkring årtusindeskiftet bliver jeg en del af Estate-kæden og åbner ny butik. Nu var jeg omsider blevet voksen og etableret som mægler, følte jeg, og det skulle markeres. Så jeg tog op til BMW i Birkerød og købte mig den helt nye BMW 330i Coupé kontant.

Det er første gang, jeg virkelig har glædet mig til at få en ny bil. Altså, jeg kunne ikke sove om natten, så jeg tog op til forhandleren og kiggede ind gennem hegnet, hvor den stod og ventede på at få sine nummerplader på. Uh, hvor var den flot.

2004 Volkswagen Touareg, sort

Indehaver af Estate Jesper Nielsen og deltager i ’Hammerslag’ på DR1.

Nu er vi i nullerne, og det hele gik jo amok med boligsalget, og SUV’erne var blevet populære. Jeg havde også fået min datter et par år tidligere, så jeg tænkte, at det måske var på tide at få en familiebil.

Derfor kører jeg op til VW i Birkerød og køber en Touareg. Jeg husker, at jeg kørte kortet gennem terminalen, og det sagde en rund million, pyha. Men det gik godt, og jeg har ikke skyldt penge i en bil siden Beetlen. Sådan kan jeg bedst lide det.

2003 BMW 630i cabriolet, sort

Indehaver af Estate Jesper Nielsen og deltager i ’Hammerslag’ på DR1.

På det tidspunkt bor vi i et palæ på Strandvejen, og der har været nogle gode år, men det er også ved at vende lidt. Finanskrisen kommer, og SUV’erne bliver et billede på overforbruget. Jeg syntes, det blev lige voldsomt nok at have den stående udenfor, så jeg byttede den til en anden dejlig bil, bare lidt mindre og uden firehjulstræk.

Denne gang en BMW 630i cabriolet, og det er nok en af de biler, jeg har været mest glad for. Altså, jeg har været glad for dem alle sammen og passet på dem, men den her, den var jeg sgu stolt over.

2015 Porsche 911 Carrera S Cabriolet, brun metal

Indehaver af Ejendomsmæglerfirmaet Jesper Nielsen. Vært på ’I hus til Halsen’ på DR1.

Der manglede noget bulder. Min kone kører Mini, og den lånte jeg på en tur til bageren en dag. Der stod en far med sin søn, og da vi forlod butikken, var de på vej ud i deres Porsche. Wrouuuuuum, sagde den, da de kørte derfra, og det gjorde noget ved mig. Jeg leasede en 911 Cabriolet. Ingen prøvetur, ingen research, jeg syntes bare, at den var pæn.

LÆS OGSÅ: Se Nikolaj Stokholms biler gennem karrieren

LÆS OGSÅ: Auto-CV: Her er Lars Jacobsens biler gennem tiden

LÆS OGSÅ: Farvel benzin: Fra 2019 vil alle Volvos biler have en elmotor

Fakta


Jesper Nielsen er født i 1972. Efter nogle år i forsvaret blev han uddannet som ejendomsmægler og stiftede sin egen forretning. I 2000 blev han kendt som en af mæglerne i ’Hammerslag’ på DR1, og i dag er han sideløbende vært på serien ’I hus til halsen’.