Du husker uden tvivl H2O's legendariske badesandaler, der op gennem 90'erne prydede enhver svømme- og håndboldhal.

Nu er det danske brand klar med en ny tidssvarende kollektion, der hylder rødderne og traditionerne for farverige og kendetegnende designs.

Kollektionen er et samarbejde mellem H2O og S.T. VALENTIN og består af tre nye styles; en tee, en sweatshirt og et par shorts, der hver er produceret i hundredprocent bomuld og i et begrænset oplag på 100 stk.

”H2O var kendt for den her særlige, rene bomuldskvalitet, som du ikke fik hos konkurrenterne. Og allermest kendt var de for farverne, og den måde de kombinerede dem på. Det er farverne og bomulden, folk husker H2O for, så det har vi prioriteret højt,” siger medejer af S.T. VALENTIN Nikolaj Valentin i en pressemeddelelse.

Kollektionen er designet med inspiration fra H2O’s gamle arkiver, der strækker sig tilbage til 1982, hvor Jens Knud Lind etablerede virksomheden med en vision om at producere sportstøj af høj kvalitet af bomuld. 

Men i takt med at modebilledet går mere mod de ældre sportsbrands som Kappa og Fila m.f., har også H2o oplevet en stigende efterspørgsel forklarer Steffen Larsen fra S.T. VALENTIN.

”H2O rammer både dem, der kan huske tøjet fra 80’erne og 90’erne, men også nutidig stilbevidst gruppe, som har taget mærket til sig. Vi har også gjort meget ud af at fortolke designet på en ny måde, så det ikke bare bliver retro og et pudsigt bekendtskab fra gammel tid.”

Den nye kollektion rammer udvalgte butikker torsdag den 29/9-2016 kl. 12.00.

LÆS OGSÅ: Efterårs-stil: ”Nu vil de baggy bukser for alvor fylde i gadebilledet”

LÆS OGSÅ: 7 favoritter fra den nye David Beckham og H&M-kollektion

LÆS OGSÅ: 10 sneakers fra 90'erne, der stadig holder