Et af de store favoritbrands på Euroman-redaktionen må siges at være britiske Drake’s, der forleden også kunne slå dørene op for deres nye (dog midlertidige) butik i København, som ligger i forlængelse af herretøjsforretningen Goods på Østerbrogade.

Nu har de netop løftet sløret for en opdatering af deres faste ’Perennials’-kollektion, brandets helårskollektion, og den emmer af bare klassiske, britiske gevandter: farverige oxford-skjorter, raglan-frakker, strik i mange nuancer, tørklæder og silkeslips, der er håndrullede i deres London-baserede workshop. Alt sammen noget, der gerne måtte flytte ind i vores garderober.

Find kollektionen her.

 

Mode-milan.jpg

Af banen, af banen: Off White lancerer jakkesæt til AC Milans spillere

Tilbage i august kunne det annonceres, at nu afdøde Virgil Ablohs brand Off-White har indgået et samarbejde med AC Milan om at være klubbens style and culture curator, og i denne uge fik samarbejdet for alvor luft under vingerne, da de kunne lancere den italienske fodboldklubs off-pitch uniforms.

Lanceringen rummer blandt andet et jakkesæt og en cremefarvet varsity-jakke, og i ganske velkendt Off-White-stil er der ikke sparet på deltaljerne: Jakkesættene er dobbeltradede med spidsrevers, har vertikale striber på bagsiden med spillernes numre og omfavner på den måde både et formelt, sporty og afslappet look.

På ærmet finder man et rødt ’I support’-mærke, som skal gøre opmærksom på forskellige mærkesager som social retfærdighed, lige adgang til uddannelse, diversitet og ytringsfrihed.

Det er bestemt ikke første gang, at modeverden gør sit indtog i og omkring fodboldbanen.  Blandt andet har Thom Browne indgået et samarbejde med FC Barcelona, mens Juventus har slået pjalterne sammen med det historiske modehus Loro Piana.

Se hele Off-Whites kollektion til AC Milan her.

 

Mode-artikel-KBH.jpg

Frakketid

Artikel KBH har skabt en lille tøjrevolution i København: De producerer deres tøj i små mængder fra deres kombinerede butik og værksted på Gammel Kongevej i København og forsøger dermed at tage et opgør med en modebranche, der er kørt ud af proportioner.

De har gjort sig særligt bemærket med deres slidstærke og tidløse arbejdsjakker, og nu har de netop lanceret en række nye efterårs- og vinterfrakker. Fordi jakkerne produceres i København, kan kunderne få tilpasset dem til deres personlige mål.

”Vi oplever en lang række kunder, der falder uden for standardmålene. Vi har mange mænd, der er vant til at gå med jakker og skjorter med for korte ærmer. Det har en stor værdi for dem, når vi fortæller dem, at vores produkter bliver tilpasset både deres arme og kropslængde,” siger Malthe Risager, delejer af Artikel København.

Frakkerne koster 4350 kroner, og du kan finde dem i deres butik eller på artikelkbh.com.

 

Mode-Loewe-On.jpg

Løb med stil

Det kan være svært at svinge sig op til løbeturen, når vejret kun bliver mere og mere gråt, men nogle gange kan nyt gear give et ekstra skub.

Er det nye løbesko, der står på din ønskeliste, kan du rette blikket mod den nye kollektion fra Loewe og On. I foråret kunne luksusmodehuset første gang lancere deres samarbejde med det schweiziske løbemærke, og nu er de to brands igen aktuelle med en kollektion.

Fokus er på deres fælles løbesko, og denne gang kommer den i lidt mere friske farver: Gul, hvid og blålige nuancer.

Prisen for et par ligger på ca. 2.970 kroner, og kollektionen kan købes i Loewes butikker samt online blandt andet på loewe.com og on-running.com.

 

Balenciaga går sammen med Lay’s om at lave en chipsposetaske

Modeverdenens største prankster, georgiske Demna Gvasalia, der er kreativ direktør for det spanske luksusmodehus Balenciaga, virker ikke til at kunne få nok af at tage pis på den selvhøjtidelige modebranche, han selv står i centrum af.

Til Balenciagas show til modeugen i Paris sidste efterår fremviste han fx en skokollektion af de helt underlige, der blandt andet talte ”en Crocs-lignende sko, der var blevet forvandlet til en fodformet emo-monstertruck, samt en art futuristisk hurtigknepper”, som vi beskrev to af skoene som.

Denne gang bliver det dog endnu mere mærkeligt. Gvasalia og Balenciaga har nemlig slået pjalterne sammen med chipsfirmaet Lay’s om at lave en taske, der umiskendeligt ligner den chipspose, de fleste har haft fingrene i en træt søndag.

Tasken, der er udført i læder i stedet for det metalfolie, som vi kender fra de traditionelle chipsposer, har fået tilføjet en lynlåslukning i toppen og er blevet printet med det velkendte Lay’s-design samt Balenciaga-navnet. Og hvem ved, måske er det en meget smart måde at undgå tasketyveri på?

Prisen skulle efter sigende ligge i underkanten af ukristelige 14.000 kr., og det er altså uden chips i, og er du ikke skræmt væk endnu, skal du holde øje den sidste del af året, hvor den angiveligt skulle ramme markedet.