Shaping New Tomorrow har taget branchen med bukserne nede: “Jeg vil gætte på, at lige under 10 procent af den mandlige del af den danske befolkning har et par” scroll-down

Shaping New Tomorrow har taget branchen med bukserne nede: “Jeg vil gætte på, at lige under 10 procent af den mandlige del af den danske befolkning har et par”

Siden Shaping New Tomorrow i 2018 introducerede seerne for deres bud på ’The Perfect Pants’ i ’Løvens Hule’, er virksomheden blevet en af de mest succesfulde væksthistorier i den danske tøjbranche. Sidste år omsatte virksomheden fra Aalborg for over 200 millioner kroner, og i dag har de mere end 130 ansatte fordelt på fem lande. Magnus Fuglsang Søgaard tager en snak med CEO Kasper Ulrich om stramme bukser og store ambitioner.

Af Magnus Fuglsang Søgaard
Foto: Tobias Nicolai
Mode Euroman

På en skala fra 1-100; hvor godt går det for Shaping New Tomorrow?

”Du taler jo med en nordjyde, men jeg vil sige, at den ligger på 80 – skulle den være tættere på 100, havde der ikke været noget corona. Jeg synes dog, vi har formået at holde en god fremdrift i en meget usikker periode. Vi har en meget klassisk iværksættermentalitet, hvor vi ser muligheder i stedet for begrænsninger, og det har resulteret i, at vi har fortsat vores vækst og blandt andet fordoblet antallet af medarbejdere og antallet af butikker på trods af nedlukningerne.”

I brød bredt igennem, da I deltog i DR’s program ’Løvens Hule’. Hvorfor valgte I at være med der?

”Vi havde været i gang i to-tre år og følte, at vi havde fundet frem til kernen i vores koncept. I vores butik i Aalborg oplevede vi, at folk fik en wow-oplevelse, når de prøvede vores bukser. Der opstod en sneboldeffekt, hvor nye kunder kom til, fordi de havde hørt om bukserne fra venner og familie. Det var med den selvtillid i bagagen, at vi tog i ’Løvens Hule’. På tv ser man dog kun et sammenklip af vores pitch. Vi var der vel i halvanden time og fik en del tæsk af dem. De syntes, at konkurrencen var for stor, men vi endte alligevel med at få en investering (Jesper Buch og Birgit Aaby investerede hver 250.000 kroner for en ejerandel på 10 procent, red.).”

Se, hvad vi ellers skriver om: Bukser, Branding og Interview