soundLyt til artiklen med Euroman
play

Klik her for at læse mere.

00:00 |

Bastian Schneider har ofte en anke, når han læser businessportrætter i medierne.

"Det virker som om, at man forventer, at man skal fremstå som en maskine i erhvervslivet. Man skal signalere, at man har styr på det hele, at man har tre børn, som er perfekte, at man løber marathon, alt er godt og minder om Niko Grünfelds perfekte weekend. Det undrer jeg mig over, fordi jeg tror, at man får meget mere ud af at være ærlig i interviews og fortælle om, hvad ens problemer og sårbarheder er."

"Ellers sidder man som ung og håbefuld og læser med og tænker: ’Sådan kan jeg jo aldrig blive, fordi jeg kæmper med nogle issues.’ Det er synd, og det ville hjælpe, hvis man turde åbne mere op, for jeg tror også, at de store direktører har deres at slås med. Det handler om at kunne relatere til hinanden.”

Samtidig er der en gevinst at hente som virksomhed. 

"Læserne får langt mere sympati for en virksomhed, hvis man tør vise sine svage sider også. Og det er jo det, man gerne vil have, når man laver interviews. Jeg stiller ikke op til dette interview for at hype Grød, men hvis jeg sad og kun fortalte om, hvor perfekt jeg er og ikke fortalte, at jeg har haft nogle issues, så tror jeg da, at folk bare vil tænke: 'fuck, hvor er han nederen.'"

Schneider har ellers i en alder af bare 33 år mange meritter at fortælle om. CV'et er langt og misundelsesværdigt. Han har været konsulent i McKinsey, politisk rådgiver og partner i Ulveman & Partners, personlig assistent for Anders Fogh Rasmussen, særlig rådgiver for Dan Jørgensen og kan nu kalde sig for Chief Financial Officer i Grød.