13 tegn på at hashtags snart må dø

Eller i hvert fald gå tilbage til deres oprindelige funktion.

13 tegn på at hashtags snart må dø
Offentliggjort

Det er meget smart fundet på, det der med hashtags. Altså at et enkelt fortegn kan fungere som indekseringsværktøj for en hel kategori af tweets, #dkpol, eksempelvis.

Det var også meget fiffigt, da folk gav sig til at bruge hashtagget for at highlighte særligt sjove/ironiske pointer relateret til deres tweets, instagrambilleder eller Facebook-opdateringer.

Men efterhånden, det har du måske lagt mærke til, har brugen af de små gitre taget fuldstændig overhånd.

Her er der lidt eksempler:

Mådeholdets svære kunst. En udbredt uvane er at skyde hashtags afsted som spredehagl. Hvis man gerne vil være sjov, kan det være en god ide at beslutte sig for én enkelt punchline. For eksempel bare poledancing, hvis det nu er pointen:

13 tegn på at hashtags snart må dø

Ekstra veltrænede hashtags. Af en eller anden grund er overophobningen af hashtags meget konsekvent i fitness-kredse.

13 tegn på at hashtags snart må dø

Måske et rekordforsøg? Hvis man virkelig strenger sig an og får produceret den rette mængde hashtags, kan man fuldstændig fratage kommunikationsformen al dens charmerende umiddelbarhed.

#likeforlikealways #likeforfollow #sdv #sfs #followforlike #followmeplease #follow4follow #follow #followback #me #likeforlikeback #likeforfollowers #spamforspam #likeforcomment #spam #followforfollow #like4likes #tagsforlikes #likeforlike #recentforrecent #like4like #followme #likeforafollow #l4l #beautiful #cute #likeforlikes #love #likeforlikealways #selfie #trocolikes #likeforfollow #sdv #sfs #followforlike #followmeplease #follow4follow #follow #followback #me #likeforlikeback #likeforfollowers #spamforspam #likeforcomment #spam #followforfollow #like4likes #tagsforlikes #likeforlike #recentforrecent #like4like #followme #likeforafollow #l4l #beautiful #cute #likeforlikes #love #likeforlikealways #selfie #trocolikes #likeforfollow #sdv #sfs #followforlike #followmeplease #follow4follow #follow #followback #me #likeforlikeback #likeforfollowers #spamforspam #likeforcomment #spam #followforfollow #like4likes #tagsforlikes #likeforlike #recentforrecent #like4like #followme #likeforafollow #l4l #beautiful #cute #likeforlikes #love #likeforlikealways #selfie #trocolikes #likeforfollow #sdv #sfs #followforlike #followmeplease #follow4follow #follow #followback #me #likeforlikeback #likeforfollowers #spamforspam #likeforcomment #spam #followforfollow #like4likes #tagsforlikes #likeforlike #recentforrecent #like4like #followme #likeforafollow #l4l #beautiful #cute #likeforlikes #love #likeforlikealways #selfie #trocolikes #likeforfollow #sdv #sfs #followforlike #followmeplease #follow4follow #follow #followback #me #likeforlikeback #likeforfollowers #spamforspam #likeforcomment #spam #followforfollow #like4likes #tagsforlikes #likeforlike #recentforrecent #like4like #followme #likeforafollow #l4l

Et billede slået op af forever young (@yana.jpeg) den 17. Aug 2015 kl. 5:43 PDT



Så er der tendensen til at skrive
hele sætninger med hashtags. Der er ingen god grund til det, så vidt vi kan se. Stavefejl er i det hele taget uheldige, specielt på skrift, men som hashtags bliver det lige en tand værre.




Hele sætninger #2: Emojis gør det ikke bedre.





Hashtag om

hvor fantastisk livet er. Det er mandag, og euroman.dk er ikke i humør til jubeloptimisme. Slet ikke i hashtag-form:





Jubeloptimisme kombineret med helt åbenlyse fakta: Nåah, I kysser. Aha, og I er sammen.




Populære hashtags. #Nofilter er et af de mest udbredte hashtags. Det kan godt være, det føles mega-autentisk at poste billeder uden filter. Men resultatet er oftest virkelig kedelige billeder:




Populære hashtags, fortsat. #Sorrynotsorry. Ånssvag måde at demonstrere manglende autoritetstro - specielt i situationer, hvor der reelt intet er at undskylde. Unavngivne kilder på internettet påstår, at det mest er kvinder, der benytter det.




# i reklamer. Det bliver ekstra svært, hvis man vælger nogle ord, der trukket sammen er totalt umulige at læse:





# i reklamer, fortsat: Ikke særlig motiveret. Måske et forsøg på at være ung med de unge:







Digitalt/organisk. Det var da et held, at der ikke var flere bogstaver, der skulle hashtagges i det rekordforsøg:





Hvis du endnu ikke er enig med os i, at det hele er kørt lidt for langt med de hashtags der, så lyt til denne

hashtag-samtale mellem Justin Timberlake og Jimmy Fallon:









13 tegn på at hashtags snart må dø
13 tegn på at hashtags snart må dø