Dengang i 90’erne var Køben-havn ikke meget mere end en stor provinsby, når det kom til international herremode. Og Elmegade på Nørrebro var ikke meget andet end en trafikåre gennem byen med en enkelt guitarforretning, en blomsterbutik og et antikvariat. Der var ganske vist café Rust og også Barcelona i området, og Skt. Hans Torv var blevet omlagt til en rigtig plads med et stort springvand, men de mange trendy cafeer, der præger området i dag, var ikke noget, man kunne besøge på Nørrebro.
Rasmus Storm havde en vision om, at københavnerne skulle være mere velklædte og velinformerede om, hvad der skete på den internationale modescene. Og første step var en 50 m2 lille butik i Elmegade, der udelukkende solgte undertøj og accessories til mænd.”De fleste folk syntes, det var meget vovet, faktisk dumdristigt,” fortæller Rasmus Storm.
Tre år senere kom den anden butik i Elmegade. Her kunne man købe nogle af datidens mest hypede designere som Dries Van Noten, Dirk Bikkembergs, Maison Martin Margiela og Walter Van Beirendonck. I 2001 flyttede Storm sine butikker ind til større lokaler i København K, i St. Regnegade. I dag ligger her butikker som Acne, Marc Jacobs, Wood Wood og Christian Louboutin, men dengang var området mest kendt for møbelforretningen CasaShop og 90’er-hotspots som Det Elektriske Hjørne og Café Dan Turèll. Med tiden lykkedes det Rasmus Storm at få placeret butikken på det internationale modelandkort. Helt konkret kom Storm sammen med Emmerys – som de eneste danske repræsentanter – på ’The Perfect High Street’, som livsstilsmagasinet Monocle havde konstrueret i deres internationale idealby. Rasmus Storm var med helt fra begyndelsen med designere som Dirk Schönberger (i dag Adidas, red.), Veronique Branquinho, Raf Simons (i dag kreativ direktør hos Dior, red.) og ikke mindst Hedi Slimane, der i dag er kreativ direktør hos Saint Laurent, men dengang var hos Dior Homme. Slimane kom selv på besøg i butikken, fortæller Rasmus Storm:
”Det var i 2001, da han var i København for at caste modeller til sit næste show. Han var blevet anbefalet at besøge butikken af Adrian Joffe fra Comme des Garçons. Efter besøget blev vi kontaktet af Dior, som sagde, at Hedi Slimane ville have sin kollektion hængende hos os. Det var meget stort for mig på det tidspunkt, da Dior Homme var det absolut mest hypede modehus.”
Jeg kan love dig for, at jeg har meget på hjerte. Men det kommer jeg ikke til at blande ind i min karriere. Det er ikke professionelt interessant for mig at udtale mig om ting. At jeg selv mener en masse i det private … fair snak. Men den snak kan jeg tage med nogle venner.