Adidas laver VM-trøjer i samarbejde med skarpe japanske mærker

Adidas laver VM-trøjer i samarbejde med skarpe japanske mærker
Offentliggjort

Feberen er snart over os.

Og mens VM-temperaturen stiger, ser sportstøjsbranchen sit snit til at friste fodboldfans over hele verden med kortærmet beklædning.

En af de helt store salgsvarer er naturligvis de officielle fodboldtrøjer for de deltagende landshold, som skal bringe lykke på de brasilianske stadioner og hjemme foran skærmene.

Men verdens feinschmeckere skal heller ikke gå ned på gear, ikke hvis det står til modebranchen.

LÆS OGSÅ: Er dette VM's dyreste T-shirt?

I weekenden lancerede Wood Wood herhjemme et af de mere smagfulde eksempler på en hip og sporty VM-trøje.

Trøjerne er opstået i et samarbejde mellem Adidas Originals og en række førende japanske tøjmærker.

Enjin hedder kollektionen, der består af 10 forskellige collabs – blandt andet med taskemærket Porter og tøjfirmaerne Bedwin and The Heartbreakers og Luker By Neighbourhood.

Adidas laver VM-trøjer i samarbejde med skarpe japanske mærker

Det japanske ord enjin betyder på dansk noget i retning af at mødes i en klynge. På den måde er det betegnende både for fejringer på fodboldbanen og for Adidas’ samarbejde med de 10 mærker.

De i fodboldsammenhæng forholdsvis diskrete trøjer adskiller sig ved logoerne på brystet og farven på striben på ryggen.

Trøjerne er direkte inspireret af den officielle japanske landsholdstrøje, der også bærer det markante penselstrøg henover skulderpartiet.

Enjin-trøjerne kan købes i Wood Wood-butikkerne i København og Aarhus for 450 kroner.