Og mens VM-temperaturen stiger, ser sportstøjsbranchen sit snit til at friste fodboldfans over hele verden med kortærmet beklædning.
En af de helt store salgsvarer er naturligvis de officielle fodboldtrøjer for de deltagende landshold, som skal bringe lykke på de brasilianske stadioner og hjemme foran skærmene.
Men verdens feinschmeckere skal heller ikke gå ned på gear, ikke hvis det står til modebranchen.
I weekenden lancerede Wood Wood herhjemme et af de mere smagfulde eksempler på en hip og sporty VM-trøje.
Trøjerne er opstået i et samarbejde mellem Adidas Originals og en række førende japanske tøjmærker.
Enjin hedder kollektionen, der består af 10 forskellige collabs – blandt andet med taskemærket Porter og tøjfirmaerne Bedwin and The Heartbreakers og Luker By Neighbourhood.
Annonse
Det japanske ord enjin betyder på dansk noget i retning af at mødes i en klynge. På den måde er det betegnende både for fejringer på fodboldbanen og for Adidas’ samarbejde med de 10 mærker.
De i fodboldsammenhæng forholdsvis diskrete trøjer adskiller sig ved logoerne på brystet og farven på striben på ryggen.
Jeg kan love dig for, at jeg har meget på hjerte. Men det kommer jeg ikke til at blande ind i min karriere. Det er ikke professionelt interessant for mig at udtale mig om ting. At jeg selv mener en masse i det private … fair snak. Men den snak kan jeg tage med nogle venner.