Burberry slår et slag for tiden

Burberry slår et slag for tiden
Offentliggjort

Siden wonderkid Christopher Bailey overtog rollen som chefdesigner hos Burberry, er der sket meget i det ærkeengelske britiske modehus. Burberry, som man mest forbinder med tern og trenchcoats, har med Bailey fået en saltvandsindsprøjning, der har moderniseret og opdateret mærket, der nogle gange har lænet sig for meget mod britiske damer med blåt hår, afternoon tea og 'old money'. Den britiske arv er stadig en stor del af modehusets DNA, men det er blevet markant yngre og sjovere. Nu har utrættelige Bailey som anfører for Burberry skabt en urkollektion, der meget passende har fået navnet 'The Britian'.

Kollektionen består af i alt 13 ure fordelt i fem kategorier opdelt efter urværk og design. Prisen varierer naturligvis også derefter. Om urerne udtaler Christopher Bailey: "It’s a very personal project that we have been working on for a long time – The Britain is this powerful balance of modernity and tradition, mixing strong attitude and innovative design with craftsmanship and timeless quality.”

Christopher Bailey kom til Burberry som creative director i 2001 og blev i 2009 som chief creative director ansvarlig for alle kreative aktiviteter hos Burberry. Ifølge Business Weekly er Burberry verdens 98. mest værdifulde brand. Og nu har de også helt styr på tiden.

burberry.com