Jesper Buchs slipsedrenge femdobler omsætningen: ”Slipset er ikke længere kun til særlige lejligheder”

Slipsedrengene fra An Ivy forlod ’Løvens Hule’ med en investering på 500.000 kroner fra Jesper Buch. Siden er omsætningen femdoblet, og nu drømmer An Ivy om udlandet, fortæller medstifter Nikolaj Dylsing.

Jesper Buchs slipsedrenge femdobler omsætningen: ”Slipset er ikke længere kun til særlige lejligheder”
Offentliggjort

Da de to stiftere af slipsemærket An Ivy sidste februar deltog i DR’s populære iværksætterprogram ’Løvens Hule’ og præsenterede deres forretningskoncept, havde de ikke fantasi til at forestille sig, hvor meget det ville komme til at betyde for deres unge virksomhed at blive eksponeret for en million seere i bedste sendetid.

Men på det år, der er gået, siden det lykkedes at overbevise Jesper Buch om at investere 500.000 kroner til gengæld for 25 procent ejerskab af virksomheden, er det lykkedes An Ivy at intet mindre end femdoble omsætningen. I 2019 solgte de mere end 10.000 slips alene i Danmark, og nu sigter stifterne Alexander Gram og Nikolaj Dylsing efter at indtage udlandet.

Euroman har talt med Nikolaj Dylsing om 'Løvens Hule'-effekten, om at samarbejde med Jesper Buch, og hvordan et lille startup som An Ivy kan slå igennem internationalt på et marked præget af store, traditionsrige slipseproducenter:

”Der skete virkelig noget med eksponeringen af vores brand, efter programmet blev sendt. Selv med en skærmtid på blot 7-8 minutter var det en unik mulighed for at vise vores idé og koncept frem for så stort et publikum. Vi fik en hel masse reaktioner efterfølgende, og blandt andet blev vi kontaktet af en 18-årig knægt, som indtil han så programmet ikke havde turde gå med slips, fordi han var bange for, hvad hans venner ville sige til det.”