Der er samarbejder, der føles strategiske, forcerede, uærlige. Og så er der dem, der føles uundgåelige, naturlige, som skabt for hinanden.
Det nye projekt mellem danske Norse Projects og det franske skotøjsmærke Paraboot falder i sidstnævnte kategori. Begge mærker deler et kompromisløst fokus på funktion og form og et fælles ønske om at skabe ting, der både kan bruges i naturen, i byen og alt derimellem.
”Paraboot har altid været et referencepunkt for os. Det er et brand, der udstråler autenticitet,” siger Clément Puech, kampagneproducer hos Norse Projects.
”Deres sko er bygget til at holde og forfinet gennem årtier af brug. På den måde deler Paraboot og Norse samme tilgang: troen på, at godt design udspringer af formål, materialernes ærlighed og respekt for processen.”
Og den fælles tankegang har altså nu udmøntet sig i noget konkret med skoen ’Ravn’, der bygger på en ny silhuet inspireret af Paraboots klassiske vandremodeller.
Skoen er fremstillet i fuldnarvet læder og monteret på Paraboots lette Rocade-sål, der giver lavere vægt uden at gå på kompromis med slidstyrken.
”Vi gik til samarbejdet med respekt og præcision,” siger Puech.
”Målet var ikke at redesigne noget, der allerede fungerer, men at finde subtile måder at udtrykke vores egen identitet på inden for deres rammer. Vi ønskede at arbejde med deres univers, ikke imod det, og skabe noget, der føles uundgåeligt frem for opfundet.”
Annonse
’Ravn’ lanceres 5. december i Norse Projects’ flagship-butikk, på norseprojects.com og hos udvalgte forhandlere.
Jeg kan ikke være andre end mig selv. Jeg kan ikke ændre min
personlighed. Jeg bliver nødt til at insistere på at være mig selv i offentligheden og ikke opfinde en offentlig karakter, for det bliver jeg sindssyg af.