Valget af Terry Richardson, der som bekendt er berømt og berygtet som modebranchens enfant terrible, sker for at tiltrække brands og indkøbere fra hele verden, fortæller Kristian W. Andersen, direktør for CIFF, i en pressemeddelelse:
”Terry Richardson har arbejdet med nogle af de største inter nationale modehuse og stjerner – og hele verdens modebranche følger hans arbejde. Derfor har vi valgt netop ham som ansigt for CIFF.”
Kampagnen er blevet til i Milk Studios New York, men har selvfølgelig dansk aftryk. Den danske topmodel Caroline Brasch Nielsen poserer for kameraet, mens bandet Mont Olivers nummer 'Drag A Saint Down' feat. Felix de Luca lægger lyd til behind-the-scenes-videoen, der bliver sendt ud i forbindelse med lanceringen af kampagnen.
CIFF har de seneste to år arbejdet på at gøre København til en samlet skandinavisk destination for nordiske brands. Kristian W. Andersen bemærker, at kampagnen med Terry Richardson er den første af sin slags:
"Ingen andre salgsplatforme har tidligere arbejdet sammen med en fotograf som Terry Richardson, hvilket i sig selv gør vores samarbejde unikt. Men tiden er efter vores mening moden til for alvor at tiltrække international fokus på København som Skandinaviens modehovedstad, og det er årsagen til, at vi gør det lige præcis nu,” fortæller han i pressemeddelelsen.
Jeg kan ikke være andre end mig selv. Jeg kan ikke ændre min
personlighed. Jeg bliver nødt til at insistere på at være mig selv i offentligheden og ikke opfinde en offentlig karakter, for det bliver jeg sindssyg af.