Siden lanceringen i 2006 har brugernes feed på Twitter været reklamefri zone. Men det slutter nu. For svaret på Twitters udfordringer med at gøre sin økonomi bæredygtig kan være reklamer - og masser af dem.
For på trods af sine over 200 millioner brugere og en ambition om at blive et omdrejningspunkt i verdens ditgitale kommunikation har det sociale medie endnu ikke fundet en forretningsmodel, der giver overskud. Og det er det, der nu skal rådes bod på.
Ifølge Wall Street Journal afsløredeTwitter-direktør Dick Costolo i forrige uge i et møde med sine underdirektører eksempler på i alt 15 forskellige modeller til annoncering.
En af de bedst kendte af de varslede markedsføringsmodeller er en tjeneste, der giver annoncører mulighed for at lede Twitterbrugere til deres app-store med et enkelt klik, en model, der angivelig er meget populær hos udviklere af spil til telefonen.
Denne type reklamer for app-installering blev taget i brug i 2012 af Facebook, hvor brugerne ifølge websitet Buzzfeed.com i løbet af sidste år downloadede mere end 245 milllioner apps på den måde.
Du kan se et eksempel her på, hvordan de kan se ud:
Allerede i sidste uge så Twitterbrugere de første eksempler på annoncer af denne type:
Twitters mange forskellige modeller vil blive taget i brug i løbet af det næste halve års tid, men allerede nu har flere brugere stiftet bekendtskab med tjenestens nye forretningsmodel.
Jeg kan ikke være andre end mig selv. Jeg kan ikke ændre min
personlighed. Jeg bliver nødt til at insistere på at være mig selv i offentligheden og ikke opfinde en offentlig karakter, for det bliver jeg sindssyg af.