EN HØJ SLANK MAND træder ud ad elevatoren og ind i, hvad der nærmest kan betegnes som en velkomststue. Jeppe Rindom er iklædt hvid skjorte, smalle sorte jeans og et tørklæde, han ynder at gå i. Han undskylder de fem minutters forsinkelse, inden han tilbyder at lave mig en kop kaffe.
Vi er på 3. sal i en stor, hvid kontorbygning, som ligger i en baggård ved Sortedam Dossering. Naboerne er Madklubbens buffetrestaurant Food Club og kommunikationsbureauet Lead Agency.
Det er her, at Pleo, en af Danmarks nye, store start-up-successer, har deres København-afdeling. Kontorerne er fordelt på tre etager, der forgrener sig ud i de omkringliggende bygninger, og indretningen er spartansk og virker nærmest ufærdig, som om der hele tiden skal findes plads til et nyt skrivebord.
På vej mod lokalet, hvor interviewet skal foregå, spørger jeg Rindom, hvor mange mennesker de egentlig har ansat i Pleo.
”Hvornår udkommer magasinet?” spørger han mig igen.
”Slutningen af juni,” svarer jeg.
”Vi ansætter omkring 15-20 mennesker om måneden, så på det tidspunkt er vi over 300 ansatte globalt. Vi sidder omkring 150 mennesker her i København.”
Pleo, som Jeppe Rindom stiftede med italienske Niccolo Perra i 2015, tilbyder en app-baseret teknologi, der skal gøre det nemmere for virksomheders ansatte at købe ting, de har brug for i arbejdsregi. I september 2016 rejste de 20 millioner kroner, da det såkaldte start-up studio Founders med blandt andre Bestseller-ejer Anders Holch-Povlsen i ejerkredsen kom med ombord.
I foråret 2018 hentede de yderligere lidt over 100 millioner kroner, inden de et år efter fik en indsprøjtning på 375 millioner kroner. En halv milliard kroner på blot tre år, og Pleo var katapulteret mod den internationale iværksætterhimmel.