Ikeaposen FRAKTA vs. modebranchen

Seneste nyt i føljetonen om Ikea vs. modebranchen: Nu kommer hatten

Først var der Balenciaga-tasken, så kom Ikeas modsvar, nu har nogen lavet en hat ud af den ikoniske blå FRAKTA-pose.

Ikeaposen FRAKTA vs. modebranchen
Offentliggjort

Det er spørgsmålet, om Balenciaga vidste, hvor meget omtale, de ville skabe for sig selv, da de introducerede en blå lædertaske, der var ret direkte inspireret af, ja måske endda var en hyldest til Ikeas verdensberømte bærenet FRAKTA. Men de kan i hvert fald ikke være utilfredse. Og det kan Ikea sådan set heller ikke.

Først gik historien om selve tasken viralt, ikke mindst på grund af prisen på små 15.000 kroner.

Så gik Ikea, der ofte er gode til at spinne mediehistorier i deres retning og samtidig demonstrere humoristisk overskud, ud med et modsvar, en reklame for FRAKTA, den ægte vare – og til bare fem kroner.

LÆS OGSÅ: Ikea efter Kanyes plagerier: We can make you famous

Nu forsøger Los Angeles-mærkerne Chinatown Market og Pleasures så at lukrere på det hele ved at annoncere for en kasket lavet ud af Ikeas ikoniske fattigrøvspose, men dog en smule dyrere end selve posen.

Seneste nyt i føljetonen om Ikea vs. modebranchen: Nu kommer hatten

I stedet for FRAKTA kalder de den blot for FRAKA cap.

Ifølge Hypebeast.com vil kasketten sandsynligvis kunne findes inden for et par uger på de to mærkers respektive webshops.

Seneste nyt i føljetonen om Ikea vs. modebranchen: Nu kommer hatten