Bør Søren Frank ikke lukke nogle flere restauranter?

Berlingskes Søren Frank fik i sommerens agurketid på puklen for at give Restaurant Jasmin én på hatten i form af én sølle stjerne og en sønderlemmende anmeldelse. Heldigvis for restauranten og desværre for Søren Frank kunne anmelderen tages i et par fodfejl og i at være lige lovlig kæk. Søren Frank måtte undskylde og tage skideballen (og en massiv folkedomstolshetz på aok.dk og Berlingskes hjemmeside) – og restauranten stod tilbage som en forfulgt uskyldighed.

Bør Søren Frank ikke lukke nogle flere restauranter?
Offentliggjort

Naturligvis skal en anmelder ikke rende med en halv vind, men i den konkrete sag blev det ligesom helt glemt, at anmelderen rent faktisk havde fået et elendigt måltid – og argumenterede for det, så hvor synd er det egentlig med den enlige stjerne?

Anmelderes uberettigede kritik af restauranter er et noget nært ikkeeksisterende problem, mens det er et kæmpeproblem, at alt for mange spisesteder slipper af sted med at springe over, hvor gærdet er allerlavest. Hvis de steder har et publikum, der er glade, så må de naturligvis selv om det, om end man kunne unde dem det bedre, men faktisk burde der være langt flere historier om anmeldere, der lukker restauranter!

Læs mere i det nye nummer af gastro!