Der er tilsyneladende ingen grænser for hvor meget hype, de svenske darlings fra Acne kan skabe. Men det er også svært at overse det skarpe brand fra nord, for alt hvad de rører ved bliver til guld. Det samme er tilfældet med en ny capsule collection, Acne har lavet eksklusivt for webshoppen Mr. Porter.
Og eksklusivt er et ord, der går igen i hvert enkelt element i den lille kollektion. Acnes chefdesigner Jonny Johansson har skabt 14 stykker tøj, der alle har det tilfælles, at de drejer sig om tuxedoen - et af de mest formelle stykker tøj i mandens garderobe. Om kollektionen siger han: "Jeg kan godt lide en tuxedo, det er en uniform. Lad os forestille os, at det er mandens svar på 'den lille sorte'."
Acne for Mr. Porter er kun til salg online gennem Mr. Porters webshop. Den bliver lanceret i fornem tid til alle decembers fester for slet ikke at nævne nytårsaften. De bedste elementer er en dobbeltradet vinrød tuxedo i velour, en midnatsblå tuxedo i velour og selvfølgelig den klassiske sorte tuxedo. Kollektionen består også af bukser, skjorte, frakke, t-shirt og forskelligt tilbehør.
Jeg kan love dig for, at jeg har meget på hjerte. Men det kommer jeg ikke til at blande ind i min karriere. Det er ikke professionelt interessant for mig at udtale mig om ting. At jeg selv mener en masse i det private … fair snak. Men den snak kan jeg tage med nogle venner.