Kvinden i Guccis hus, Frida Giannini, er sulten efter noget mere dynamisk. Og den sult blev i den grad stillet, da Gucci viste deres foår-/sommerkollektion for 2014 ved modeugen i Milano. Navnet på den nye retning har Gucci døbt techno-tailoring, der på sporty vis har til formål at genopfinde klassiske elementer i nye kvaliteter.
Væk var den sædvanlige overvægt af velsiddende jakkesæt. De var i stedet erstattet af T-shirts, skjortelignende jakker og tekniske jakker, der var et outdoormærke værdig. Kollektionen bar et meget præg af teknisk innovation og Gianninis insisteren på de nye materialer havde efter sigende sat Guccis ansætte på overarbejde i den kreative tilblivelsesproces. Kollektionen kendetegnes ved en grundig indføring i nye materialer og et uventet men bestemt ikke negativt sportslook. Og selvfølgelig stadig en sund portion respekt for den traditionelle Gucci-mand, der med de blomsterinspirerede prints ikke kommer til at gå forgæves.
James Franco før showet.
Stephen Gan, redaktør for V Magazine.
Masafumi Suzuki, chefredaktør for GQ i Japan.
Tim Blanks fra style.com, Fashion Director Madeleine Weeks fra amerikansk GQ og Jim Moore, kreativ direktør for GQ.
Jeg kan love dig for, at jeg har meget på hjerte. Men det kommer jeg ikke til at blande ind i min karriere. Det er ikke professionelt interessant for mig at udtale mig om ting. At jeg selv mener en masse i det private … fair snak. Men den snak kan jeg tage med nogle venner.