Super Bowl 2014: De bedste reklamer
Hvem vinder reklamekrigen om Super Bowl?
Kate Upton træk en del overskrifter, da Mercedes-Benz benyttede hende som frontfigur i deres Super Bowl-reklame i 2013.
Super Bowl den 2. februar 2014 er ikke bare en af årets største sportsbegivenheder. Det er også reklamebureauernes og firmaernes indbyrdes kamp om at lave den sjoveste og bedste reklame.
Når det gælder reklamepauser, er der næppe et så værdifuldt øjeblik som under Super Bowl. Prisen i år for 30 sekunders reklameblok er oppe på 22,5 millioner kroner. Og de dyrebare sekunder skal udnyttes mest muligt. Derfor har mange af de forskellige bureauer og brands allerede lagt små teasere ud på nettet, som skal pirre tilskuerne til at springe tissepausen over og blive hængende under reklamerne.
Flere af reklamerne under Super Bowl forsøger også at opnå en viral buzz inden selve aftenen for at skabe størst mulig opmærksomhed om et produkt eller et brand. På den måde er det allerede lykkedes med at skabe opmærksomhed på fx After School All Stars organisation, hvor de med Arnold Schwarzenegger i front forsøger promovere en sund livsstil.
Volkswagen er med sædvanlig tysk grundighed gået videnskabeligt til værks og har kombineret alle de ting, der tilsammen gør en god reklamefilm.
Mange husker måske fra deres teenagetid Axe-deodoranten, som en af de mest billige dufte, men i denne kampagne har Axe højere ambitioner - om at opnå verdensfred.
Mens både Arnold, Volkswagen og Axe har smidt længere film ud, er der flere virksomheder, der denne gang blot har valgt at smide små teasere ud før den endelig film får premiere. Her er Butterfinger Cups teaser:
Wonderful Pistachios' teaser:
Jaguars teaser:
Og til sidst teaseren for Bud Light:
NFL Super Bowl XLVIII bliver spillet 2. februar 2014. Kampen står mellem Seattle Seahawks og Denver Broncos. Det er Metlife Stadium i New Jersey, der lægger kulisse til det storslåede arrangement. Har du endnu ikke helt styr på reglerne, kan du lære dem på to minutter lige her.
FACEBOOK Bliv ven med Euroman