Neymar bruger dem. Rooney bruger dem. Fabregas bruger dem. Suarez bruger dem. Hovedtelefoner fra Beats.
Hovedtelefonmærket, som rapperen Dr. Dre netop har solgt til Apple, er populært hos fodboldstjernerne.
Dog kan de ikke bruge dem helt, som det passer dem.
De iøjnefaldende hovedtelefoner møder nemlig en forhindring i en sponsoraftalen mellem Fifa og elektronikrivalen Sony.
Derfor har spillerne forbud mod at bære Beats inde på slutrundens VM-stadioner. Til gengæld har Sony uddelt gratis hovedtelefoner til samtlige spillere. Det skriver nyhedsbureauet Reuters.
Men flere af stjernerne foretrækker alligevel et par fra Beats, når de selv må bestemme. For eksempel Luis Suarez, der havde et par rundt om nakken, mens han forleden hyggede sig med sine uruguayanske holdkammerater under et ophold i træningen.
Men forbuddet kan ende med at blive en promotion-gevinst for Beats, fordi det tilføjer ekstra coolness til produktet, at spillerne selv vælger at bruge det, når de har fri, det siger en markedsføringsstrateg til Reuters.
Beats, der blev købt af Apple for mere end 16 milliarder, er kendt for sin markedsføring. Op til OL i 2012 sendte firmaet gratis hovedtelefoner til tusindvis af atleter.Og det er måske heller ikke helt tilfældigt, at Neymar vælger Beats efter at have været hovedpersonen i Beats’ VM-reklamefilm, der er blevet set af mere end 15 millioner mennesker.
Jeg kan love dig for, at jeg har meget på hjerte. Men det kommer jeg ikke til at blande ind i min karriere. Det er ikke professionelt interessant for mig at udtale mig om ting. At jeg selv mener en masse i det private … fair snak. Men den snak kan jeg tage med nogle venner.