Intelligent kampagne mod skrald aflyst

Intelligent kampagne mod skrald aflyst
Offentliggjort

Hvis man placerer en pakke Reese’s Pieces og en flaske Gatorade strategisk op ad hinanden, danner de til sammen ordet ’pig’. Altså gris.

Med brug af en stribe emballager fra genkendelige produkter har Toronto i kamp mod tiltagende svineri på byens fortove kreeret en kampagne, der tiltaler folk, der smider skrald på gaden, med uhøflige former som netop ’pig’ eller ’lowlife’.

Men kampagnen, der blev lanceret på siden af bybusser og i aviser, er allerede blevet aflyst igen, skriver Toronto-avisen The Star.

Det skyldes hensyn til de varemærker, hvis emballager er blevet anvendt i kampagnen.

Lanceringen var ikke blevet vendt med de implicerede varemærker, inden lanceringen, men efterfølgende har flere af dem protesteret over ufrivilligt at få deres navn associeret med noget negativt, hvorefter man valgte at trække alle billederne tilbage siger bystyrets talsperson Siobhan Ramsay til The Star.

Heldigvis er det stadig muligt at se de velfungerende kampagnebilleder online, og en masse nordamerikanske medier har allerede bragt dem, så forhåbentlig får kampagnen en vis effekt alligevel, varemærkehensyn eller ej.

Intelligent kampagne mod skrald aflyst

Dipstick - lavet af pakninger fra de to sliktyper Fun Dip og Drumstick.

Intelligent kampagne mod skrald aflyst

Lowlife sammensat af emballager fra sødemidlet Sweet’N Low og pastillerne Life Savers.

Intelligent kampagne mod skrald aflyst

Pig dannet af Gatorade (læskedrik) og Reeses's Pieces (chokolade).

Intelligent kampagne mod skrald aflyst

Lazy er opstået ved at bruge pakninger fra Lay’s chips og Krazy Glue lim.

Intelligent kampagne mod skrald aflyst

Selfish. Alka-Seltzer brusetabletter og Goldfish-snacks fra Pepperidge Farm.