Et nyt dansk/svensk brand har set dagens lys. Navnet er Director's Cut og bag det står Victor Lindh og Ulrik Pedersen, der i forvejen er indehavere af NN.07. Director's Cut skal ifølge grundlæggerne ikke ses som et separat brand, men som en videreudvikling af den eksisterende NN.07-kollektion.
Director's Cut er lavet af de fineste metervarer fra Japan og Italien. I forbindelse med lanceringen har vi stillet grundlægger Ulrik Pedersen et par spørgsmål om Director's Cut.
Hvad er Director's Cut?"Director's Cut er produkter, som vi synes, alle mænd bør have i deres garderobe. Der er ingen kompromiser i hverken designet eller i produktionen. Eksempelvis laver vi alle vores jeans af japanske selvedge-metervarer."
Hvilken betydning har denim for jer?
"Både på NN.07 og på Director's Cut betyder denim ekstremt meget for os. Historien bag japansk denim og vores tanker om denim hos NN.07 har fantastisk synergi. Vi har siden starten har ekstrem respekt for jeans da det uden sammenligning er det sværeste stykke beklædning at udvikle på højt niveau."
Hvilken betydning har begreber som designtraditioner og designarv for jer?
"Det betyder rigtig meget. Vi forsøger med alle de produkter, vi laver, at begrave en ellers voksende tendens i branchen om at sønderbombe markedet med nyheder hver måned. Vi elsker den måde, man producerede tøj på for 30-40 år siden, hvor det blev lavet til at holde i lang tid. Vi elsker Tokyo og bruger altid den japanske vintage-kultur som inspiration til Director's Cut."
Victor Lindh og Ulrik Pedersen har fået produceret en kort film, der fint slår stemningen an. Se den herunder. Director's Cut kan købes i udvalgte butikker. Mere info
her.
FACEBOOK Bliv ven med Euroman